Belsőnavigációval frissít a HERE

A Nokia térképe immáron közel 50 ezer épületbe enged betekintést szerte a világban, köztük Magyarországon is.

Belsőnavigációval frissít a HERE

A különböző térképek között szinte ugyanolyan versenyt figyelhetünk meg, mint a vezető operációs rendszerek között, csak némileg nagyobb itt a felek mozgástere, több helyen lehet még nem várt újdonságokat felmutatni. Korábban a Google lepte meg a világot a Waze felvásárlásával, most pedig a Nokia állt elő egy komoly fejlesztéssel.

Persze a Google-nél még csak érlelődik a közösségi navigáció fogalma, míg a finnek már élesben is elérhetővé tették a HERE eddigi legnagyobb frissítését. Az újdonság nem az extrák között keresendő majd, hanem magán a térképen, csak nem a megszokott helyeken. A HERE ugyanis ezúttal különböző épületekbe vezet be minket - ezekben segíti célunk elérést. A gigafrissítés a világ minden táján összesen 45 országot érint, és ebbe a kiemelten támogatott körbe, szerencsére hazánk is bele tartozik.

A Nokia mérnökeinek munkáját legjobban az elképesztő számadatok tükrözik felénk. Összesen 49 ezer különböző épületet térképeztek fel teljesen, ami területben kifejezve 475 millió négyzetmétert jelent. Ez bizony elképesztő eredmény. Ráadásul továbbra sem tervezik, hogy karba tett kézzel fogják figyelni a felhasználói bázis gyarapodását: minden negyedévben további ezer helyszínnel szeretnék megnövelni az elképesztő méreteket öltő adatbázist. A Nokia célja már nemcsak az, hogy megtaláljuk az adott bevásárlóközpontot, hanem az is, hogy a kívánt cipőboltra is azonnal rátaláljunk az ajtókon belépve.

A Nokia jól és egyszerűen használhatóra tervezte a HERE helyszíni térképét, így mindenki azonnal el tud majd rajta igazodni attól függetlenül, hogy például egy plázában mennyi információ tárul elénk pillanatok alatt. A gyors tájékozódás érdekében színes foltok fogják ellepni a kijelzőnket. Minden eltérő "állomástípust" más-más színkóddal láttak el: az éttermek és kávézók zölddel lesznek kiemelve, a mozik besárgulnak, a ruhaboltok pedig lila árnyalatban fognak pompázni. Miután rámegyünk egy-egy egységre, azonnal előtűnik a feltérképezett hely összes elérhetősége. Így példának okáért egy étteremben előre megnézhetjük, melyik asztal lenne a számunkra ideális, és így pontosan foglalhatunk magunknak helyet az esti vacsorához.

A beltéri térképpel rendelkező helyek összetételében nincs semmi meglepő. Magasan vezetnek a bevásárlóközpontok 56 százalékkal, az élelmiszer és egyéb boltok 15 százalékkal bírnak, 12 százalék a vonatállomásoké lett, 3 százalékban pedig a repülőterek képviseltetik magukat. Egyebek címen a Nokia 14 százalékot emelt ki – ebbe a legkülönbözőbb szórakoztatóegységek tartoznak: sportkomplexumoktól kezdve a kaszinókon át a versenypályákig szinte bármi.

A Nokia nagyon komolyan veszi a HERE fejlesztését. "Mi a legpontosabb helyszíni térképeket szeretnénk megalkotni, és ehhez nemcsak az alaprajzokat kérjük el, hanem fizikailag is meglátogatjuk az adott helyet, hogy az adataink pontosabbak legyenek, mint a versenytársaké." A komoly térképészeti versenynek a felhasználók látják előnyét - már várjuk, hogy mit lép most a Google. Egyébként már dolgozik a válaszcsapáson a keresőóriás is. Ők a belső navigációt megtoldják a Street View szerű nézettel is, ám az adatbázis terén egyelőre óriási a hátrányuk.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward