Az Intel magasabb fokozatba kapcsolja az autóipari innovációt

A cél a vezetési- és felhasználói élmény növelése, de ezzel együtt az autóipari szereplők dolgát is szeretné megkönnyíteni a gyártó mind fejlesztési idők, mind pedig fejlesztési költségek terén.

Az Intel magasabb fokozatba kapcsolja az autóipari innovációt

Az autóiparban az utóbbi időben az autós információs- és tájékoztatórendszerek is hatalmas tempóban fejlődnek. Az Intel annak érdekében, hogy a jövőben egyszerűbb dolga legyen az autóipar szereplőinek, létrehozta az In-Vehicle Solutions nevű termékcsaládot, amely egy hardverből és szoftverből álló platform.

A kezdeményezés célja, hogy a jövő autói még több segítséget nyújtsanak vezetőjüknek, de emellett még átfogóbb információközlésre, illetve a későbbiekben önjáró autók érkezésére is számítani lehet. A komplett megoldásnak köszönhetően, ami rengeteg adatfeldolgozó modulból, köztesrétegből és integrált operációs rendszerből áll – sőt, még fejlesztőkészletet is tartalmaz –, az autóipari szereplők számára 12 hónappal rövidül az információs- és tájékoztatórendszerek fejlesztésének ideje, a költségek pedig akár felére is csökkenthetőek. Az első megoldások modern vezetéssegítő funkciókat kínálnak majd, a következő generációs rendszerek pedig a még magasabb szintű vezetési élmény biztosításához járulnak hozzá – idővel az önállóan közlekedő autók kora is eljöhet (ezen már a Google is dolgozik egy ideje).

Közben olyan kutatások és fejlesztések is folynak, amelyek egy újszerű élményvilág kialakítását szolgálják. A törekvések eredményeként eljön majd az az idő, amikor az autónk tudni fogja, hogy kik vagyunk, s alkalmazkodni fog hozzánk, leveszi a vezetés terhét a vállunkról, valamint segítségünkre lesz abban, hogy még biztonságosabban és hatékonyabban jussunk el a célállomásra. Ezzel együtt egy érdekes projekt is fut majd, amely a "Személyes gépjárművezetési élmény kutató" nevet viseli. Ennek a projektnek a célja, hogy a kutatók még jobban megértsék az emberek autóvezetés közben tapasztalt pozitív és negatív élményeit, valamint feltárja azt, mit várnak el az emberek autójuktól. Arra is keresni fogják a választ, hogy miként lehet az autót még alkalmazkodóbbá, előrelátóbbá és interaktívabbá tenni a vezetővel és a környezetével való kapcsolatban.

Persze a modern autók kellő védelméről is gondoskodni kell – erről, pontosabban a kihívások és a veszélyek feltérképezéséről az Intel " Óvd meg a hálózatba kapcsolt autóm" nevű kutatási projektje fog gondoskodni. A projekt rámutat az autó telematikai rendszerének potenciális sérülékenységére, és megmutatja, hogy a memóriavédelem miként garantálhat biztonságot a gépjárművön belül használt kritikus fontosságú hardver- és szoftveralkalmazások számára. Ezt a technológiát ki lehet egészíteni az Intel Security által kínált, a McAfee engedélyezési listákra épülő technológiájával a hálózatba kapcsolt gépkocsi teljes körű védelme érdekében.

A néprajztudósok, az antropológusok és a mérnökök az Intelnél egy sor kutatási projekt keretében igyekeznek biztonságosabbá tenni az utakat, és további ismereteket szerezni a vezető és a gépjármű közti interakció legbiztonságosabb és legegyszerűbb megoldásaival kapcsolatosan. A fejlett érzékelő rendszerek, a számítástechnikai alkalmazások és a hálózaton keresztül megosztott adatok forradalmasítani fogják az utazás élményét és az egymással való kapcsolattartást.

Az Intel persze továbbra is részt vesz majd a különböző autógyártók kutatás-fejlesztési tevékenységében. Az Intel technológiáját használja a BMW a Navigation System Professional nevű navigációs rendszerében, valamennyi gépjárműtípusánál, az Infiniti InTouch Infotainment rendszere az Infinity Q50-nél, valamint a Hyundai a 2015-ben megjelenő Genesis vezető-információs rendszerénél.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward