A közösségi oldalak folyamatosan változnak, és az Instagram kapcsán a napokban a vállalat vezetője beszélt arról, hogy hozzányúlnak a statisztikákhoz. A cél az, hogy mindenki számára egyszerűbb, érthetőbb legyen a rendszer.
Adam Mosseri elmondta, hogy azt már hosszú ideje lehet látni a platformon, hogy mennyi megtekintést értek el a Reels videók. A tervek szerint ennek a nyomán a továbbiakban már a fotók, lapozható bejegyzések, valamint a Történetek felületen megosztott tartalmak esetén is előtérbe fog kerülni a nézőszám. Az egységesítés segíthet a platformot használók számára, megkönnyíti az influenszerek dolgát.
„Átfogó frissítésbe fogunk a statisztikai adatok terén, hogy a megtekintési mennyiség legyen az elsődleges mérőszám az összes tartalomnál.” – jelentette be a szakember.
Eddig az Instagram a különböző tartalomformáknál különböző statisztikai adatokat vett figyelembe. Máshogyan súlyozta például egy képnél a megtekintések mennyiségét, mint mondjuk egy Reels videó esetében. Viszont emiatt egy kicsit bonyolult lett az elérések követése, és nehezen lehetett értelmezni néha, hogy miként változik egy csatorna esetén a népszerűség. Ha valami túl van bonyolítva, az senkinek sem jó, de főleg a tartalomgyártók vállára helyez nagyobb nyomást. Ezért döntöttek az egyszerűsítés, egységesítést mellett.
A megtekintési szám lényegében a legegyszerűbb adat, amit bárminél figyelembe lehet venni. Ebből látszik, hogy mennyi ember képernyőjén pörgött át egy bejegyzés. Korábban az X mikroblog is a megtekintési számra helyezte a hangsúlyt, és elkezdte ezt feltüntetni a bejegyzéseknél, most az Instagram is ebbe az irányba mozdul el. Arról nem szólt a fáma, hogy az Instagram azt tervezi-e, hogy publikussá tegye a megtekintési számokat vagy marad ez kizárólag a belső statisztikában.
A felhasználók figyelemmel kísérhetik majd, hogy a megtekintések mekkora mértékben származtak követőktől, és mekkora volt az a tábor, aki nem tartozik a követők közé. Ez nagyon hasznos lehet a fiókoknál a menedzselés, közönség megszólítása szempontjából. Külön lebontva is lehet majd nézni a megtekintési számok alakulását a Reels videóknál, az egyszerű bejegyzéseknél, a Történeteknél és az élő bejelentkezések esetén.
Mosseri arra is kitért, hogy érdemes lesz azt figyelni, hogy a küldések, megosztások mennyisége hogyan aránylik majd az elérésekhez, megtekintésekhez. Ezt a mérési számot is idén vezette be az Instagram. Július elején vázolták fel, hogy küldések száma jelentős mértékben fejezi ki egy bejegyzés sikerét. Hiszen mi más mutatná meg jobban, hogy mennyire tetszik egy feltöltött kép vagy videó az embereknek, minthogy meg akarják mutatni az ismerőseiknek is, és éppen ezért elküldik DM üzenetben.
Az elkövetkezendő hetekben fokozatosan fogja bevezetni az újítást az Instagram. A statisztikákban látni lehet majd a változást, és a cég azt ígéri, hogy mindenkinek ideálisabb lesz az új rendszer. Nem meglepő egyébként, hogy ebbe az irányba indul el a Meta az Instagramnál, ugyanis korábban már a Threads is a megtekintési számokra kezdett nagyobb hangsúlyt helyezni.