Shop menü

AZ IDC JOBBNAK LÁTJA A MOBILPIAC HELYZETÉT MÁS ELEMZŐKNÉL

A szakemberek szerint már stagnálás volt az elmúlt hónapokban, és úgy látják, hogy a Transsion hamarosan a negyedik erő lehet a piacon.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Az IDC jobbnak látja a mobilpiac helyzetét más elemzőknél

Az okostelefonok szegmense az elmúlt időszakban nem alakult túl jól. Folyamatosan azt lehetett látni, hogy süllyednek az eladási mutatók. Most azonban az IDC a részletes piaci elemzésében már arról számolt be, hogy kezd stabilizálódni a helyzet, és az évet már akár pozitív eredménnyel zárhatjuk a szakemberek szerint.

Tavaly ilyenkor 303,1 millió eladott mobilról számolhatott be a cég, most pedig 302,8 milliós érték szerepel az összesítésben.

Nagy örömre éppen alapvetően ez még nem adhatna okot, de nagyon régen láttunk már ennyire minimális, lényegében tényleg elhanyagolható csökkenést. Ráadásul meglepő is a dolog, mert a Counterpoint és a Canalys is nagyobb mínuszt jelzett előre az októberi gyorsjelentésekben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a gyártók megnyugodhatnak. Sőt mi több, vannak olyan cégek, akinek még mindig eléggé fáj a jelenlegi helyzet.

Az IDC által publikált számokból kiderült, hogy a Samsung például eléggé jelentősen csökkenő eladási számokkal kénytelen beérni még mindig. Egy éve 65 millió Galaxy modellt tudott leszállítani a harmadik negyedév során, most azonban ez a szám már csak 59,5 millióra apadt. Azonban a cégnél így is van miért örülni, a Galaxy S23 széria ugyanis nagyon jól teljesít, így a pénzügyi eredmények kifejezetten jók a mobilos fronton, persze lehetne még ez jobb is, ha az olcsóbb Galaxy sorozatok nem gyengélkednének.

Galéria megnyitása

Az Apple tartja a második helyet a szegmensben, és még egy kicsit nőni is tudott, 53,6 millió iPhone eladásával elmondhatja, hogy 1,3 millió készülékkel többet tudott most leszállítani, mint egy évvel korábban. Szinte teljesen ugyanezt mutatta a vállalat legfrisseb pénzügy beszámolója is. A cégnek sikerült 1,2 milliárd dollárral nagyobb bevételt összehozni az okostelefonok értékesítésével, mint egy évvel korábban, 43,8 milliárd dollárt hoztak az iPhone-ok. Ez pedig azt jelenti, hogy az eszközök átlagos eladási ára nagyjából 817 dollár körül alakul.

A dobogó harmadik fokát nagyon hosszú ideje a Xiaomi foglalja el, és igazából lassan nem is attól kell tartania, hogy ezt az Oppo veheti el tőle, hanem egy új versenyző jelent komoly fenyegetést, de ne szaladjunk ennyire előre. A Xiaomi az Apple-höz hasonlóan most képes volt növelni az eladásait, és arányaiban nagyjából ugyanolyan mértékű erősödést mutatott fel. 40,5 millióról sikerült 41,5 millióra feltornászni a harmadik negyedévben leszállított mobilok mennyiségét. A Xiaomi is tudott a prémium szegmensbe erősíteni, ami a profitnak jót tett.

Galéria megnyitása

A negyedik és az ötödik helyen az Oppo és a Transsion futott be, és az utóbbi nagyon közel jár ahhoz, hogy ezt a felállást megfordítsa. 27 millió eladott mobilt tudott elérni az Oppo, míg a Transsion (Tecno, Infinix, Itel) neve mellé 26 milliós számadat került. Ez egészen meglepő annak fényében, hogy egy évvel ezelőtt mi volt a helyzet a két cég esetén, az Oppo ugyanis elbukta a forgalmának 6,5 százalékát, míg a riválisának sikerült egészen döbbenetes, 35%-os növekedést összehoznia egy év alatt, méghozzá úgy, hogy ez alatt mindenki más szenvedett.

Galéria megnyitása

Tavaly ilyenkor 9,7 millió mobillal tudott nagyobb forgalmat felmutatni az Oppo, most a különbség 1 millióra olvadt. Jó hír az Oppo számára, hogy már az előző negyedévben s nagyon szoros volt a párharc a cégek között, és azt lehetett gondolni, hogy mostanra lezajlik a helycsere, de szinte csodával határos módon, nem így alakult.

Galéria megnyitása

Az IDC elmondta, hogy Európa, az USA és Japán továbbra sem mutat túl jó képet, Európában például még mindig 8,6%-os a forgalomcsökkenés éves szinten. Ugyanakkor A Közel-Keleten és Afrikában, valamint Latin-Amerikában és Ázsia több pontján is felívelés tapasztalható mostanra. Főleg a közel-keleti és az afrikai számok mutatnak nagyon komoly változást, 18,1 százalékkal nőttek ezekben a régiókban az értékesítések. Ennek köszönheti a Transsion a jó szereplését, ugyanis éppen erre a régióra gyúrt rá az elmúlt években.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére