Az Adobe megvásárolta az Oculus Mediumot

Egyelőre nem lesz változás a meglévő felhasználóknak.

Az Adobe megvásárolta az Oculus Mediumot

Az Oculus még 2016-ban, az Oculus Touch kontrollerek mellé hozta el a 3D modellező alkalmazását, az Oculus exkluzív Mediumot, abból a célból, hogy a professzionális alkotók is kedvet kapjanak a VR-ba való benevezéshez.

A Medium segítségével pár perc alatt készíthet bárki olyan 3D prototype-okat, amik rendkívül hasznosak lehetnek a művészek számára, legyen szó akár filmekről, játékokról, vizuális effektekről vagy akár 2D-s koncepciós rajzokról.

Használata egyszerű a Touch kontrollert felhasználva virtuális térben rajzolhatunk és szobrászkodhatunk így az alkotó sokkal nagyobb figyelmet tud szentelni a művének, mint a monitorok esetében, ahol az idő nagy részét a modell forgatása teszi ki az egérrel.

Noha vannak riválisai is már a piacon, mint például a Gravity Sketch vagy a MasterpieceVR, de kétségtelenül a legnagyobb tudással a Medium rendelkezik, éppen ezért egyre több profi művész használja a programot a folyamatainak gyorsítása érdekében. A meglepő bejelentés mellett éppen ezért nem véletlen, hogy az Adobe a 3D portfólióját ezzel a programmal kívánja megerősíteni.

A bejelentés szerint, az, hogy a Medium az Adobe-hoz került fontos mérföldkő a teljes VR közösség számára, hiszen így könnyebben tudják demonstrálni a játékon kívüli, vagyis a profiesszionális használatát a technológiának.

2020-ban éppen ezért további fejlesztéseket és bejelentéseket ígérnek a Mediummal kapcsolatban, könnyen lehet, hogy hamarosan véget ér a program exkluzivitása, hiszen ez csak a korábbi tulajdonosnak, a Facebooknak volt érdeke.

Az Oculus csapatának a hivatalos posztja szerint a meglévő Medium felhasználók nem fognak változást tapasztalni, ugyanúgy ingyen használhatják a programot, ahogyan eddig tették. Egyelőre, akik most vásárolnak Touch eszközt (akár szemüveggel együtt is), továbbra is ingyen kapják meg az appot.

Az Adobe bejegyzése szerint ők is nagyon izgatottak az új felállás miatt, hiszen egy remek eszközzel vehetik fel a versenyt a 3D modellezés piacán. Ők januárban az Allegorithmic-et már felvásárolták, így nagyon valószínű, hogy könnyebb átjárást fognak tudni biztosítani a Substance és a Medium között. Korábban az Oculus és a Substance már demózta a VR és a hagyományos 3D modellező programokban lévő erőt, könnyedén lehet, hogy már jövőre kapunk hasonló funkciót.

Az árról természetesen nem esett szó, a Medium viszont továbbra is elérhető itt Rift-re és Rift S-re.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap