Miközben a Twitter körül forr a levegő olyan döntések miatt, amik akár a platform jövőjét is jelentősen befolyásolhatják, azért a fejlesztők folyamatosan dolgoznak, és azon vannak, hogy a szolgáltatást mindenki számára jobbá tegyék. Az elmúlt napokban két olyan kicsi módosítás lépett életbe – a Twitter Blue bevezetése mellett –, amikre hosszú ideje vártak a felhasználók.
Ezeket a fejlesztéseket is Elon Musk ígérte be korábban, és tartja is magát ahhoz, amit eltervezett. Ezúttal éppen a felhasználók örülhetnek is, de ez nem nevezhető általánosnak az új tulajdonos döntései esetén. A mostani lépéseknek köszönhetően az emberek már látni fogják, hogy mennyi emberhez jutott el egy tweet, viszont azt innentől nem fogja mutatni a platform, hogy milyen eszközről származik az adott bejegyzés.
Magabiztosan jelenthetjük ki, hogy a tweetek „származási helyét” jelző címkét senki nem szerette. A legtöbben szimplán nem foglalkoztak vele, és igazából ez csak arra volt alkalmas, hogy kellemetlen helyzetbe hozza az embereket. Számtalan olyan esetről tudunk, amikor például egy androidos eszközöket gyártó vállalat vezetője iPhone-ról posztolt, és emiatt került célkeresztbe.
Kisebb gyűlöletkampányok is folytak már a címke ellen, és mémek szereplője is volt ez, de a Twitter előző vezetése ennek ellenére sosem foglalkozott ezzel. A kritikák ellenére nem kívánták eltávolítani a jelölést. De Elon Musk már az első napokban elmondta, hogy ezt a funkciót mindenképpen fel fogják számolni, és így is lett. Most már nem lehet látni, hogy milyen eszközről származik egy-egy bejegyzés a mikroblogon. Szóval bátran irkálhatnak ezentúl a konkurens márkák nagykövetei reklámposztokat az iPhone-jukról.
Még december elején arról is beszélt Musk, hogy az elérési számlálót, ami a videóknál egyébként is elérhető és látható volt már a Twitteren, kiterjeszti minden bejegyzésre. Láthatják majd a felhasználók, hogy a bejegyzéseik mennyi emberhez jutottak el az az adott pillanatig. Ezzel Musk azt szeretné elérni, hogy az emberek lássák, hogy a mikroblog sokkal nagyobb tömegeket mozgat meg, mint ahogy azt sokan gondolják.
A több statisztikai információ a tartalomkészítők számára is segíteni fog, és ennek köszönhetően transzparensebben fog üzemelni a Twitter. Az influenszerek esetében pontosan lehet majd azt tudni, hogy a bejegyzéseik mennyire hatékonyan érik el a felhasználókat, és így nagyobb bizalma lesz a mikroblogban a hirdetőknek, támogatóknak. Hiszen nyíltan tudni fogják, hogy mennyi embert érhetnek majd el akkor, ha reklámra szerződnek egy olyan emberrel, akinek nagy követői tábora van.
Ez a fejlesztés Elon Musk botok elleni küzdelmében is segíteni fog. Látni lehet majd azt, ha egy-egy bejegyzésnél szokatlanul magas a látogatottság aránya, és például egyéb interakciók, így a hozzászólások és a megosztások nincsenek arányban az új mutató által jelzett adattal. Az elérés számlálója a következő hetekben fokozatosan ér el mindenkihez.
A botok problémája egyébként nemcsak a Twitteren súlyos, hanem az egész internetet érintő probléma ez az összes közösségi oldallal együtt. De a Twitteren került ez a középpontba azért, mert Elon Musk ezt rendszeresen hangoztatta, mialatt megpróbált kibújni a mikroblognak tett vásárlási ajánlatából. Reményeink szerint sikerül majd a Twitteren tenni a spamek és a botok ellen, és ez példaként szolgál majd mindenki számára az ágazatban. Nemrégiben a YouTube már előállt egy (újabb) olyan fejlesztéssel, ami részben a botok aktivitását igyekszik majd visszaszorítani.