Shop menü

APRÓ, DE FONTOS VÁLTOZÁSOK TÖRTÉNTEK A GOOGLE KERESŐBEN

Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Apró, de fontos változások történtek a Google Keresőben

A Kereső folyamatosan változik, fejlődik, és a napokban a vállalat néhány kisebb módosítást vezetett be, amivel a szemfüles felhasználók is találkozhattak már. Nagyobb hangsúlyt helyez a vállalat arra, hogy mik a fizetett hirdetések a találati listán, és azt is jobban kiemeli, hogy mi az adott találat pontos forrása.

Azt már igazából több mint 15 éve jelzi a Google, ha egy adott találat a Keresőben azért van elől, mert a lap üzemeltetője ezért fizetett. Szóval ez a része a történetnek igazából egy ideje már tiszta. Egy időben majdnem évente módosította a cég a hirdetéseknek a jelölését, de legutóbb ehhez 2019-ben nyúlt. Szóval most 3 év elteltével úgy érezte, hogy itt az ideje az újabb változtatásnak.

A cég folyamatosan egyre jobban kiemelte, hogy egy kapcsolódó reklámról van szó az ilyen találatok esetében. Most sincs ez másként, és innentől minden eddiginél világosabban lesz feltüntetve, hogy az adott lap pénzt adott azért, hogy kiemelt helyen szerepeljen. Eddig csak az oldal linkje előtt egy kicsi, de vastagon szedett „Ad” szó jelezte ezt, innentől viszont már kiemelten, magában lesz a találat felett, hogy „Sponsored” vagyis szponzorált dologról van szó.

Galéria megnyitása

Így már tényleg csak éppen sárga alappal nincsen kihúzva, a dolog, szóval tényleg tiszta sor lehet a legtöbb felhasználónak, hogy reklámot nyit meg, ha erre a találatra lép. Fontos változás még az is, hogy innentől az adott oldal neve/hivatkozása határozottabban ki lesz emelve. Ennek köszönhetően biztonságosabb lehet majd a Kereső használata, mert jobban kiszúrhatják az ember, ha valamilyen gyanús, szokatlan néven futó oldalra próbálják az embert irányítani.

Galéria megnyitása

Ezek a módosítások egyaránt elsődlegesen arra szolgálnak, hogy a felhasználók tudatosabban és biztonságosabban kezelhessék a Kereső szolgáltatást. Nagyon sok esetben fordul az elő, hogy egy reklám félrevezető tud lenni, és az is, hogy álcázott oldalak próbálják magukat előre verekedni, de így más könnyebben ki lehet szúrni, ha a link nem stimmel.

Az újításokra nem kell várni, ezeket szerveroldalon aktiválta a Google többnyire mindenkinél egyszerre, szóval a hazai kereséseknél is sűrűn fog szembe jönni az emberekkel a Szponzorált címke.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére