Az Apple folyamatosan dolgozik azon, hogy a felhasználók mindennapjait egyszerűbbé tegye, és a vállalat ezt mondja, hogy az App Store most módosított szabályzata is ebbe az irányba mutat. Ugyanakkor félő, hogy sokan egyszerűen úgy fizetnek majd többet bizonyos szolgáltatásokért, hogy ennek nem is lesznek a tudatában.
Az App Store alkalmazásbolt új irányelvei lehetővé teszik a fejlesztők számára azt, hogy úgy módosítsák az előfizetéses szolgáltatások elérési díját, hogy abba a felhasználónak nem kell külön beleegyeznie, magától menni fog továbbra is a pénzek levonása. Eddig minden emelésnél újra gondoskodni kellett az előfizetés meghosszabbításáról, a továbbiakban viszont már nem lesz erre szükség. Az Apple szerint azonban nem lesz probléma az új rendszerben, mert mindenkinek szólni fog a rendszer.
Elmondta a változás kapcsán a cég, hogy a továbbiakban az előfizetők az új árak bevezetése előtt kapnak majd egy e-mailt és egy értesítést is a készülékükre arról, hogy meg fog emelkedni az előfizetési díj. Ezt pedig az Apple szerint senki nem fogja figyelmen kívül hagyni, és amennyiben az új árakat nem kívánja megfizetni, abban az esetben manuálisan gondoskodhat a lemondásról ugyanúgy, ahogy az egyébként is megoldható.
Szerencsére azért az Apple néhány feltételhez szabja azt, hogy meddig emelhet árat a fejlesztő anélkül, hogy az előfizetést manuálisan kellene meghosszabbítani. Viszont azért eléggé tágak a határok. Akár 50 százalékkal is fentebb emelhető a havidíja egy adott szolgáltatásnak, amennyiben az emelésnek a mértéke nem haladja meg az 5 dollárt. Az éves előfizetésnél pedig 50 dollárral kúszhat fentebb a teljes összeg, illetve ott is van egy 50%-os limit.
Ez a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy egy adott alkalmazásnak a használati díja 7 dollárról minden gond nélkül lesz 10 dollárra emelhető, automatikusan marad majd minden előfizető a rendszerben – ha csak nem döntenek máshogy az előzetes értesítések hatására. Sőt mi több, még 10 dollárról 15-re is lehet emelni, viszont 7 dollárról 11 dollárra már nem, mert az meghaladja az 50%-os mértéket, illetve 15-ről 21 dollárra sem tolható fel az ár, mert bár ez nincs 50%, de több mint 5 dollár.
Bár az Apple a felhasználóknak kedvező döntésről beszél, az általános visszajelzések szerint inkább a fejlesztőknek és a vállalatnak jó ez. Hiába lesznek az emberek értesítve, biztosan lesz majd, aki átsiklik ezek felett, és nem is lesz annak tudatában, hogy többet fizet, illetve egészen biztos, hogy így könnyebben fogják az emberek ráhagyni is a dolgot, vagy egyszerűen csak elfeledkeznek a lemondásról.
Nem volt teljesen előjel nélküli az App Store-t és az előfizetési rendszert érintő változás, ugyanis már március hónapban elkezdte ezt tesztelni az Apple és a Disney. A Disney+ szolgáltatás esetében néhány felhasználó már találkozhatott azzal az értesítéssel, ami az árváltozásra igyekszik felhívni az embereknek a figyelmét. Ez alapján pedig az is biztosra vehető, hogy rövidesen széles körben bevezetésre kerül az új szabályzat.