AMD: az Nvidia és a PhysX támogatás esete

Az AMD meglehetősen érdekes és nem is alaptalan vádakkal illette ősi riválisát, az Nvidiát, mondván a vállalat szándékosan módosította a PhysX-et annak érdekében, hogy az ne tudjon profitálni a többmagos processzorok által kínált lehetőségekből. Az AMD elmondása szerint így a cég elérte, hogy a GPU párhuzamos számítási teljesítménye minden korábbinál fontosabbá vált PhysX támogatás tekintetében, ami ugye a videokártyák forgalmát is fellendíti.

AMD: az Nvidia és a PhysX támogatás esete

Az AMD meglehetősen érdekes és nem is alaptalan vádakkal illette ősi riválisát, az Nvidiát, mondván a vállalat szándékosan módosította a PhysX-et annak érdekében, hogy az ne tudjon profitálni a többmagos processzorok által kínált lehetőségekből. Az AMD elmondása szerint így a cég elérte, hogy a GPU párhuzamos számítási teljesítménye minden korábbinál fontosabbá vált PhysX támogatás tekintetében, ami ugye a videokártyák forgalmát is fellendíti.

Richard Huddy, az AMD világméretű fejlesztői kapcsolatokért felelős részlegének igazgatója a bit-tech.net-nek adott nyilatkozatában fejtette ki a vállalat álláspontját a témában. Huddy elmondása szerint 2008 folyamán, amikor az Nvidia felvásárolta a PhysX alkotóját, az Aegiát, még elég ütőképes többmagos processzortámogatás tartozott az PhysX technológiához. Mára már olyannyira visszafejlődött a többmagos processzortámogatás, hogy a rendszer általában egy processzormagot használ a fizikai számításokkal kapcsolatos feladatokhoz, a munka oroszlánrészét pedig az NVIDIA GPU-ja végzi el. Hogy az Nvidiának miért áll ez érdekében? Huddy véleménye szerint azért, mert a cégnek nem a felhasználói élmény a fontos,hanem az, hogy minél több videokártyát értékesítsen azáltal, hogy a programkódot úgy módosítsák, hogy a GPU bírjon nagyobb jelentőséggel PhysX technológia használatakor. Huddy szerint az Nvidia egyenesen kivette a többmagos processzorokkal kapcsolatos optimalizációkat a technológiából.

Korábban az Nvidia különböző tesztekkel próbálta bebizonyítani  azt, hogy a GPU a CPU-hoz képest milyen hatalmas előnyben van PhysX számítások tekintetében. Az AMD szerint ezek a teljesítménykülönbségek mesterségesek, mert amennyiben a programkód megfelelően van megírva, azaz processzor optimalizációt is tartalmaz, akkor a processzor a fizikai számítások nagy részét képes elvégezni önmaga. Ráadásul az Nvidia a PhysX megoldást látja minden fizikai számítással kapcsolatos feladat megoldásának kulcsaként, holott ennél bizony sokkal több lehetőség van a feladat elvégzésére.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward