Az ünnepi szezonban a fekete péntek számít a legismertebb „bevásárló napnak”, viszont Kínában, valamint mostanra már szinte a világ minden táján, vásárlási lázban égnek az emberek november 11-én is. Ez eredendően a szinglik napja, mostanra viszont az Alibaba teljesen új értelmet adott neki, a 11/11 vagy ahogy a cég levédette, a "Double 11" szinte ugyanúgy rímel a hatalmas akciókkal megspékelt vásárlásra, mint a fekete péntek.
Először 2009-ben használta fel a szinglik napját az Alibaba arra, hogy promótálja az ünnepi kedvezményeit még a fekete pénteket megelőzően, és az akció olyan jól sült el, hogy ez azóta hagyománnyá vált, és folyamatosan bevételi rekordokat hoz a vállalat számára. A vásárlók komoly kedvezményekhez juthatnak ezen a napon az eladók és a különböző kuponok révén, eközben pedig brutálisan sok pénzt költenek. Az Alibaba 2009-ben 7 millió dolláros bevételt ért el a szinglik napi eseményén, idén pedig 30,7 milliárd dollárról számolhatott be, szóval több mint a négyezerszeresére nőtt ennyi idő alatt a forgalma, és a tavalyi eredményt is 27 százalékkal tudta überelni. Viszonyításképpen az Alphabet (Google) bevétele a harmadik negyedév egészében volt 33,7 milliárd dollár.
A vállalat számos törekvéssel gondoskodott arról, hogy kiemelkedő bevételt tudjon generálni a szóban forgó napon, például előrendelésekkel lehetett megvenni úgy különböző termékeket, hogy azokra csak egy minimális előleget kellett fizetni előzetesen, a teljes számlát pedig november 11-én rendezhette a vásárló.
Az adatok alapján több mint 1 milliárd rendelést adtak le a vásárlók, és 180 ezret meghaladó márka hirdetett akciókat az Alibaba rendszerén keresztül. Az értékesítések túlnyomórésze Kínában történt, de 40 százalékot meghaladó volt a Kínán kívülről érkező megrendelők száma, szóval minden további nélkül lehet nemzetközinek tekinteni a 11/11-et. Olyan országokból volt különösen nagy az aktivitás, mint Japán, az Egyesült Államok, Dél-Korea, Ausztrália és mások mellett Németország.