Szünet nélkül dolgozik a Google a szolgáltatásain, de a webes Kereső szolgáltatás felülete igazából már nagyon régóta teljesen változatlan. Legutóbb akkor volt ezen a fronton módosítás, amikor a vállalat átdolgozta és kiemelte a Képalapú keresés funkciót a Google Lens alapjára átültetve ezt. Most viszont egy komolyabb átalakulás jöhet.
A vállalat tesztelési jelleggel néhány felhasználónál egy olyan felületet kezdett használni, ami már Discover folyammal is rendelkezik.
Egyelőre még csak egy kísérletről van szó, és ahogy azt a Google számos esetben elmondta, folyamatosan kísérleteznek különböző funkciókkal, ez pedig nem jelenti azt automatikusan, hogy az adott fejlesztés valóban bevezetésre kerül. Szóval egyelőre még nem garantált az, hogy a Discover felületet tényleg be fogja vezetni a Google, de azért elég jó esélyt látunk erre – csak idő kérdése.
Mobilon a Discover folyam nagyon kompakt, sok információt jelenít meg egyszerre. A webes környezetben már bőven van hely a számára, így nem meglepő módon információból ezen a téren sem lesz majd hiány. A megszokott keresősáv és az ajánlott keresési szavak alatt fog megjelenni az „új” felfedező szekció, és az egész rendelkezésre álló teret ki fogja tölteni változatos tartalmakkal.
A képernyő bal oldalán hírek fognak felsorakozni listába rendezve címmel, borítóképpel és forrásmegjelöléssel. Jobbra pedig egy „At a glace” részleg lesz, ami a magyar látogatóknál valószínűleg „Áttekintés” címszó alatt fog futni. Itt olyan gyors adatok jelenhetnek majd meg, mint például a gyakran használt valutapárok árfolyama, az aktuális időjárás, és tőzsdei számok, részvényárfolyamok tömören, a felhasználó számára releváns cégeket kiemelve.
Akik mobilon használták már a Discover szekciót, azok biztosan jól tudják, hogy ez miért hasznos a Google számára. Az itt megjelenő érdekes, a felhasználó számára releváns tartalmak között sokszor bizony ott virítanak a reklámok. Szóval ilyen formában a Google képes a Kereső felületét még hatékonyabban monetizálni. Keresések nélkül is lesz innen bevétele, már pusztán a felület megnyitásával előtérbe kerülhetnek hirdetések, de ha azonnal nem is, a hírfolyamot legörgetve biztosan megjelennek majd ezek.
A Google 2018-ban vezette be az okostelefonokon a Discover felületet; először az Egyesült Államokban élő felhasználók találkozhattak ezzel élesben. Azt nem tudni, hogy a webes környezetnél hogy megy majd a bevezetés, már ha tényleg bevezetésre kerül ugyebár, hiszen egyelőre csak kísérleti fejlesztésről beszélhetünk, amit néhány felhasználó bevonásával tesztel a cég.
A tesztről annyit tudunk jelenleg, hogy Indiában zajlik kizárólagosan. Az viszont nem kétséges, hogy a Google globálisan szeretné majd a Discovert bevezetni, ha megvalósul a fejlesztés. Hozzá kell tenni, hogy a Google egyébként már korábban is gondolkodott egy új felületben, ami információkkal lett volna feltöltve, arról tavaly jelentek meg információk, de nem lett belőle semmi eddig. Lényegében már az is egy Discover rész volt, csak nem a mobilos formát lekövetve, hanem kártyás elrendezéssel.
Mivel a Google Kereső honlapja toronymagasan a világ leglátogatottabb weboldala, így mindenképpen nagy jelentősége van annak, ha változik. Ráadásul most lényegében története legnagyobb átalakulásának néz elébe, ha a fentieknek megfelelően fog kinézni. Egyelőre részleteket nem tudunk, így nem ismert például az sem, hogy ezt valahogy ki lehet-e majd kapcsolni a felhasználói profilhoz kapcsolódóan, vagy minden esetben látható lesz.