Shop menü

AKÁR A CONCORD SORSÁRA IS JUTHAT A MARATHON

Sony a hírek szerint teljesen kihátrált a játék marketingje mögül.
Török Roland
Török Roland
Akár a Concord sorsára is juthat a Marathon

A Marathon, a Bungie új extraction shooter játéka egyáltalán nem tűnik úgy, hogy sikeres lehet. A Sony stúdiójaként elég erős Concord életérzést sugall a játék, vagyis azon túl, hogy marketingesek szerint ez egy jó játék lesz, túl sokan nem hisznek benne.

Az Extraction shooterek lényege, hogy egy csapat bemegy egy zónába, kihoz onnan dolgokat, eközben viszont más játékosokkal vagy helyi botokkal kell megküzdjön. A Marathon viszont az eddigi játékoktól eltérően árkádosítani kívánja ezt az élményt, a baj csak az, hogy az extraction shooterek játékosai jobban szeretik a lassú, taktikus játékmenetet, mintsem a Bungie-féle színes effektkavalkádot. 

Márpedig a Marathonnak muszáj lenne sikeresnek lennie, ám ha a játékosok nem kapnak rá és nem kerül az év legtöbbet eladott játékai közé, akkor valószínűleg a Bungie soha nem látott slamasztikába kerülhet. A játék fejlesztési költsége állítólag olyan magas, hogy muszáj lenne, hogy az év TOP 5 eladott játékai között legyen. Sokak szerint ez egyszerűen lehetetlen elvárás, főleg úgy, hogy nem free to play, hanem prémium játékként érkezik, pont úgy, ahogyan a Concord tette tavaly.

Források szerint a Sony ráadásul el is kezdett kihátrálni a projekt mögül. A Marathon minden marketing promóciós tevékenységét, ami pénzbe kerül számukra, már most leállította. Ez azt jelenti, hogy nem lesznek Marathonnal kapcsolatos reklámvideók, rendezvények, facebook reklámok, semmi, csak az, amit a Sony és a Bungie a saját platformjain képes elérni költségek nélkül.

Ezek miatt az is előfordulhat, hogy a Marathon nem fog megjelenni idén, vagy ha igen, akkor csak a megjelenése után döntik el, hogy érdemes-e életben tartani, vagy elássák, mint a Concordot.

A művészi anyagok lopása után egyes információk szerint a Bungie alkalmazottak között végleg elveszett a lelkesedés, a morál a padlón van, egyszerűen a munkavállalók szerint is a vezetőség teljesen vakon van, nem értik már a piacot, eltávolodtak a játékosoktól, lenézik a fejlesztőiket, ész érvekre meg nem hallgatnak. A helyzetről beszélő egykori fejlesztők szerint soha nem látott mélységekben van a stúdió hangulata. 

A beszámolók szerint a vezetőség a monetizációs stratégiákon kívül nem sok mindenen tud gondolkodni. A Bungie egyik új terve az, hogy a Destiny 2 egy előfizetéses modellre térjen át, és ezzel együtt el akarják lehetetleníteni, hogy ingyenes modellen keresztül lehessen skineket szerezni. Ez a terv egyelőre azonban megakadt, de nem kizárt, hogy egy átdolgozása idővel megszülethet a nehéz helyzetben lévő Bungie számára. Az egyik volt alkalmazott úgy nyilatkozott, hogy „Minden, ami a Bungie-nál történik, a céges kapzsiság miatt van”.

A Marathon a tervek szerint szeptember 23-án érkezik, de lesz még előtte egy nagyobb alfa teszt, amire többen is csatlakozhatnak majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére