Saját generatív MI megoldásban a Zoom egyelőre nem gondolkodik, úgy véli a vállalat, hogy megfelelően integrálva más cégek fejlesztései kiváló felhasználói élményt tudnak biztosítani a különböző szolgáltatások keretei között. Érdekes módon ráadásul a cég nem korlátozza magát egyetlen opcióra.
Korábban a Zoom és az OpenAI már összehozott egy együttműködési megállapodást, és ebből eredően arra lehetett számítani, hogy a ChatGPT alapú megoldások több ponton is felbukkannak majd. A cég a Zoom IQ révén egy sor funkciót biztosít már mesterséges intelligenciával megtámogatva, de most azt jelentette be, hogy közben az Anthropic nevű céggel is összefogott, és használatba veszi a Claude nevű chatbotot.
Az OpenAI fejlesztéseit igénybe véve a Zoom olyan funkciókat valósít meg, mint például egy csoportos munkára használt whiteboard összeállítása néhány instrukció megadásával. Képes a rendszer arra is, hogy a konferenciabeszélgetések végén egy szöveges összefoglalót generáljon, valamint létre tud hozni üzenetvázlatokat, hogy a kommunikáció gördülékenyebben menjen. Azok is hagyatkozhatnak a Zoom IQ-ra, akik késve lépnek be egy online találkozóra, mert a generatív MI gyorsan össze tud állítani egy olyan leírást, ami az addig elhangzottakat tartalmazza, és lehet tőle kérdezni is egy-egy témát illetően.
Azt világosan lehet látni, hogy a Zoom az OpenAI közreműködésére nem a chatbot miatt tartott igényt, minden bizonnyal már korábban eldőlt a cégen belül, hogy erre a Claude-ot fogja igénybe venni az Anthropic-tól.
A Zoom elmondta, hogy a generatív MI ebben az esetben már arra fog szolgálni, hogy például hatékonyabb ügyfélszolgálati szolgáltatást (Zoom Contact Center) lehet majd ezáltal biztosítani. Megoldható lesz a Zoom termékeire támaszkodva, hogy az eddigieknél lényegesen jobban működő „önkiszolgáló” ügyfélszolgálatok állhassanak munkába. Nem arról van szó, hogy kiváltanák az emberi munkaerőt, hanem arról, hogy ezzel lehetne tehermentesíteni az ügyfélszolgálati személyzetet, akiknek napjainkban egyre több a feladata. A munkaerőhiány ezen a területen is jelen van, és az ilyen technológiai fejlesztésekkel új ügyfelek érdeklődését keltheti fel a cég.
Több dologra is alkalmazva lesz a Zoom berkeiben az Anthropic által fejlesztett chatbot, de ezekről túl részletesen most még nem adott tájékoztatást a vállalat. Azt hangoztatta a hivatalos tájékoztatóban a cég, hogy a generatív MI integrálva lesz a meetingek kezelésére szolgáló területen, és a csoportos üzenetváltásoknál is. Ezen felül a tárcsázó is megkapja majd a chatbotot segítségképpen, plusz a Zoom IQ is még tovább lesz ezáltal okosítva, több funkcióval fog szolgálni.
Ezen felül a Zoom Ventures, ami a cég befektetési részlege, a továbbiakban anyagi támogatást is nyújtani fog az Anthropic számára. Az Anthropic ennek köszönhetően a továbbiakban mélyebb kapcsolatot ápolhat majd a Zoommal, és egyébként a cég mögött már eddig is voltak jelentős piaci szereplők, például a Google is a támogatói között van.
Úgy véli a Zoom, hogy annak köszönhetően, hogy több MI-vel foglalkozó céggel is szoros viszonyt ápol, és alkalmazza ezeknek a technológiáit, az egész platform sokkal jobb helyzetbe kerülhet a mesterséges intelligenciára épülő jövőben. A vállalatokkal való együttműködéssel pedig mindenképpen szeretnék azt megmutatni, hogy elkötelezetten hisznek abban, hogy ezt az irányt kiemelten kell kezelni. A Zoom sikeres jövőbeli szereplésének az egyik kulcsa lehet a most befektetett energia és pénz.