A viselhető kiegészítők piacán továbbra sincs ellenfele az Apple-nek

Nemcsak az okosórák terén dominál a vállalat, egyetlen cég sem tudja az eladásait megközelíteni ezen a téren.

A viselhető kiegészítők piacán továbbra sincs ellenfele az Apple-nek

Az Apple egészen elképesztő mennyiségű viselhető kiegészítővel árasztja el a felhasználókat – derült ki az IDC legfrissebb adataiból. A vállalat magában háromszor több ilyen eszközt ad el, mint bármelyik másik gyártó a piacon. És nem látni azt, hogy a jövőben lenne olyan cég, ami felnőhet arra a szintre, amit az Apple képvisel.

Pandémia ide vagy oda, a viselhető kiegészítők eladásai szépen íveltek felfelé, szinte minden piaci szereplőnek sikerült növekedést felmutatni. A Fitbit az egyedüli, ami továbbra is botladozik, de ezen aligha kell meglepődni. Összesen 2020-ban 444,7 millió viselhető kiegészítő talált gazdára, ami közel 100 milliós növekedést jelent egyetlen év alatt. 2019-ben az IDC számításai szerint 346,4 millió kütyüt tudtak a cégek leszállítani globálisan, ezt 28,4 százalékkal sikerült tavaly felülmúlni.

Az utolsó negyedévben is hasonló volt a tendencia. 2020 ünnepi időszakában 27,2 százalékos volt a teljes növekedés, már 153,5 millió különböző viselhető kiegészítő talált gazdára. A 30 milliós darabszámot meghaladó növekedéshez már egy olyan vállalat is jelentősen járult hozzá, aki újnak számít a toplistán. A BoAt magában 470,1%-kal növekedett éves viszonylatban, de erre még majd később visszatérünk.

Galéria megnyitása

Az első helyet az Apple húzta be, köszönhetően annak, hogy az Apple Watch és az AirPods iránt is hatalmas volt a kereslet. A cég már teljes értékű fejhallgatót is kínál a saját márkajelzésével, bár valószínűleg nem a prémiumkategóriás AirPods Max húzta a forgalmát. Összesen 55,6 milliós darabszámot tudott elérni az ünnepi időszakban, ami nem is annyira jó, ha azt vesszük, hogy éves szinten még 35,9%-os növekedést ért el, az ünnepek alatt viszont csak 27,2 százalékkal növelte a forgalmát. 2020 egészében 151,4 millió viselhető eszközt értékesített a cég.

Galéria megnyitása
Xiaomi Mi Watch Lite

A második stabilan a Xiaomi lett, bár az ünnepek alatt a Samsung erőteljesen megközelítette. Az ünnepek alatt 13,5 millió ilyen készüléket adott el a kínai gyártó, és jellemzően a Mi Band volt az, ami a forgalom javát biztosította. Az év végén nem jött ki jól a lépés a Xiaominak, hiszen csak 5%-kal tudott erősíteni, miközben éves szinten még 21,7%-os növekedést produkált és 50,7 millió darab fülhallgatót és más készüléket adott el.

Galéria megnyitása
Samsung Galaxy Watch3

A harmadik és a negyedik helyen a Samsung és a Huawei futott be. A negyedik negyedévben a Samsung volt előrébb, egész évben viszont a Huawei bizonyult erősebbnek. A dél-koreaiak 13 millió okosórát és más kiegészítőt szállítottak le októbertől decemberig, amire a kínaiak csak egy 10,2 milliós forgalommal tudtak „válaszolni”. A Samsung 20,5 százalékkal volt képes növelni a forgalmát, ami ez remek eredménynek számít, és eközben a Huawei csak 7,6%-os erősödést tudott produkálni.

Galéria megnyitása
Huawei Watch GT 2 Pro

Az IDC egész éves számait figyelembe véve a Huawei egyébként remek évet zárt, hiszen összességében 50,7 százalékkal tudta fentebb tornászni az értékesítéseit. A vállalat így összesen 43,5 millió készüléket adott el, miközben 2019-ben még csak 28,9 milliós forgalmat bonyolított. A Samsung nagyon erős lehet az idei évben, ha át tudja majd hozni 2021-re is azt az erős szereplést, amit az év végén produkált, de a 2020-es éves forgalma nem lett elég ahhoz, hogy felálljon a dobogó harmadik fokára, 40 millió eladott viselhető kiegészítővel zárt negyedikként.

Galéria megnyitása
BoAt okosórák

Negyedéves viszonylatban a BoAt jutott be az ötödik helyre, kiütve a Fitbit a toplistáról, viszont éves összesítésben azért még sikerült ezt a helyet a Fitbitnek kiharcolnia. A BoAt nevét valószínűleg egyetlen olvasónk sem hallotta eddig, és ez nem a véletlen műve. Ez a márka úgy jutott el erre a szinte, hogy elképesztően olcsó eszközökkel árasztotta el az óriási indiai felvevőpiacot. 10 ezer forintnyi rúpiáért már okosórákat kínál, minden máshoz ennél kisebb összegért lehet hozzájutni. Csak az utolsó negyedévben 5,4 millió eszközt adott el.

Galéria megnyitása
Fitbit Versa és Flyer

A Fitbit úgy tudott az éves összegzésben az ötödik helyen maradni, hogy a teljes forgalma mindössze 12,9 millió volt. Még kis összegben sem mernénk arra fogadnia, hogy az IDC toplistáján találkozunk még a márkával, ami már a Google tulajdonában áll. Hatalmas kérdés az, hogy a keresőóriás milyen iránya fog elindulni a fejlesztésekkel, de elnézve azt, hogy a Pixelekhez miként állt az utóbbi időben, nem érdemes nagy várakozásokat támasztani az üggyel szemben.

Galéria megnyitása

A viselhető kiegészítők terén nagyon sok kicsi gyártó van még, így ezeknek a kezében van a piac 32,9-36,4 százaléka. És bár már ez sem túl nagy arány, azért bízunk abban, hogy ezen a téren nem lesz annyira rossz a helyzet, mint az okostelefonok vagy táblagépek terén, ahol már általában kevesebb mint 30 százalékon kénytelenek osztozni a kisebb szereplők. Ez ahhoz vezet, hogy egyre többen adják fel a fejlesztést, és az innováció lassul.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

Kiemelt
Csak gépösszerakó
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap