Shop menü

A TIKTOKOT ÜZEMELTETŐ VÁLLALAT IS BELEVETI MAGÁT A VIRTUÁLIS VALÓSÁGBA

A kiterjesztett valóság és a virtuális valóság fejlesztésére dollármilliárdokat szentel a ByteDance, és tömeges munkaerőfelvételbe kezdett.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A TikTokot üzemeltető vállalat is beleveti magát a virtuális valóságba

Napjainkban az AR és VR fejlesztések hatalmas tempóval ívelnek fel, a nagy IT cégek égisze alatt szinte már teljesen általános lesz, hogy van olyan projekt, ami erre a területre koncentrál. A napokban látott napvilágot az a hír, miszerint már a ByteDance, a TikTok is ebbe az irányba mozdult el, méghozzá elég erőteljesen.

A Protocol szellőztette meg megbízható forrásra hivatkozva, hogy a ByteDance elkezdett gőzerővel dolgozni azon, hogy minél előbb képes legyen „beszállni” a virtuális valóságba. Állítólag hatalmas összegeket tervez arra költeni, hogy VR formátumokra hozzon létre tartalmakat. Jelentős munkaerőfelvételbe kezdett a cég egyik fiókvállalata, a Pico, ami egyébként korábban egy különálló fejlesztő volt, de tavaly a ByteDance felvásárolta.

Galéria megnyitása

Több tucat új szakember számára hirdetett különböző állásokat a Picón keresztül a ByteDance. A legtöbb munkaerőt a cég a Pico Studios kereteiben szeretné felvenni. Ennek a fejlesztői részlegnek a bázisa Kaliforniában és Washingtonban van. Kifejezetten fontos állásokba várja a jelentkezőket a cég. Egyebek mellett nyitott a VR játékok stratégiai vezetői helye és a játékos részleg működési vezetői posztja is.

Galéria megnyitása

A szoftverfejlesztések mellett a hardveres erősítés is folyamatban van az álláshirdetések alapján. Számos mérnöki állást hirdet a Pico, egyebek mellett optikák fejlesztésére szakosodott jelentkezőket és elektronikus rendszer tervezőket is keresnek. Ezekben az esetekben több fejlesztői csapat felállítása lehet a cél.

Galéria megnyitása

A Pico egyébként a VR headsetek piacán már a felvásárlásakor erős volt, az IDC számai alapján a harmadik legnagyobb ilyen eszközöket forgalmazó cég volt globálisan. Csak a Facebook tulajdonában álló Oculus és a kínai kézben levő DPVR előzte meg a leszállított szemüvegek mennyiségét tekintve. Miközben a Pico eleve nem is minden termékét forgalmazza nemzetközi szinten. A ByteDance által bekebelezett cég kínálatában található fogyasztói és üzleti termék, főleg önálló működésre képes konstrukciói vannak, de akad a kínálatban PC-hez csatlakoztatható eszköz is.

Galéria megnyitása

Érdekesség még a meghirdetett állások körében, hogy a vállalat fogyasztói értékesítésekért felelős vezetőt is keres. Szóval minden bizonnyal bele akar húzni a globális forgalmazás felpörgetésébe, és gyökeret akar ereszteni az Egyesült Államokban, ahol mér, közvetlenül csaphat össze az Oculusszal. Annak ellenére ugyanis, hogy a Pico már a harmadik erő globálisan, még óriási növekedési potenciál van benne, Ázsián kívül lényegében még alig ismert.

Galéria megnyitása

A csúcsterméke jelenleg a Pico Neo 3 Link, ami a Qualcomm Snapdragon platformot használja, és érdekes módon egyszerre üzemelhet teljesen önállóan vagy egy személyi számítógéphez csatlakoztatva. Ezért a készülékért 450 eurót kell kifizetni, és májusban debütált. A specifikációja alapján leginkább a Meta Quest 2 ellenfelének tekinthető, ami 400 dollárba kerül azonos, 256 GB-os tárkapacitással. Ezek egyaránt a Snapdragon XR2-t használják és 1920 x 1832 képpontos a felbontásuk. Kicsit több extra jár a Pico mellé, szóval mondhatni árban is fej-fej mellett vannak, minimális előnye van talán a Picónak a körítésével.

Galéria megnyitása

A virtuális valóság és a kiterjesztett valóság egyértelműen felfutásban van. Kíváncsian várjuk, hogy ezúttal mit tartogat a jövő ezen a területen. Az egészen biztos, hogy a ByteDance egy nagyon erős versenytárs lehet majd a Meta és a többi cég számára, és így felpörgetheti az innováció.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére