Mivel újra a felvásárlások korát éljük, így talán nem véletlen, hogy a konzol- és hardvergyártók mellett egyre több szereplő szeretné bebiztosítani magát azzal, hogy a megfelelően széles portfólióval uralni tudja a videojáték szegmens bizonyos részeit. Van, aki viszont nem akar a felhő és az előfizetéses rendszerek irányába elmenni, hanem marad a klasszikus értékesítési vonalon.
A Take-Two-nál jelenleg a klasszikus kiadó szerepében hisznek. Karl Slatoff, a Take-Two elnöke a befektetőknek küldött jelentése szerint kételkednek abban, hogy a most nagyon erősen tolt előfizetői modellek, mint például az agresszíven tolt Microsoft Game Pass-a valaha is sikert tudnának elérni.
Nagyon szkeptikusak vagyunk abban, hogy az előfizetői modell lenne majd az egyetlen vagy a legfontosabb módja az interaktív szórakoztatás terjesztésének. – Mondta Slatoff.
Ennek szerinte az emberek fogyasztási módja az oka, hiszen órákra lebontva egy megvásárolt játék olcsónak tekinthető a belefektetett idő mellett. Azt viszont még hozzátette, hogy a GTA 5 és a Red Dead Redemption 2 már részt vett a Game Pass rendszerben és a továbbiakban is folytatják ezt a terjesztési módot, ha a fogyasztók ezt akarják.
A klasszikus szerep megtartásához viszont muszáj több játékkal is rendelkezniük.
A Gamesindustry és a VGC értesülései szerint a Codemasters nemrég értesítette a cég részvényeseit, hogy a Take-Two ajánlatott tett a vállalatért és a Codemasters igazgatótanácsa azt javasolja, hogy fogadják el a közel egymilliárd dolláros ajánlatot.
A VGC-nek a Take-Two megerősítette az érdeklődés tényét és szerintük nagyszerű lehetőségek vannak abban, hogy a két cég világklasszis portfólióját egyesítsék.
A végső összeg még változhat, illetve december 4-ig a Take-Two-nak van ideje arra, hogy akár meg is gondolja magát és megkezdje a vásárlási folyamatokat. Jelenleg tehát még nincs kőbe vésve az ajánlat.
A Codemasters az Egyesült Királyság legnagyobb kiadója, akik például nemrég vásárolták fel a Slightly Mad Studios csapatát a Project Cars és a Fast & Furious játékokkal együtt, míg a Take-Two a 2K és a Rockstar játékoknak az anyavállalata.