Az AMD idei nagy Adrenalin drivercsomagja, amely rengeteg újítással érkezett, néhány napja jelent meg, azonban máris itt a következő kiadás, a 19.12.3-as verzió, ami ezúttal a stabilitásra és a hibajavításokra koncentrál. Utóbbiakból nem kevesebb, mint 24 kapott helyet a fedélzeten, méghozzá zömében olyanok, amelyek az említett nagy Adrenalin driver problémáira nyújtanak orvosságot.
A hibajavításokon felül néhány új Vulkan API kiterjesztés is megjelent, ezekről az alábbi felsorolás ad képet. Íme:
- VK_KHR_timeline_semaphore (Windows 7 támogatás)
- VK_KHR_shader_float_controls
- VK_KHR_separate_depth_stencil_layouts
- VK_EXT_tooling_info
- VK_EXT_pipeline_creation_feedback
Most pedig lássuk, pontosan mely hibákra is érkezett megoldás. Az alábbi, igen terjedelmes lista mindenre választ ad:
- A Game és boost órajelek néha hibásan jelentek meg a Radeon Software-ben a Radeon RX 5500 XT videokártyáknál
- A Radeon Software telepítője nem ismerte fel a rendszerben lévő AMD GPU-t, amennyiben egy bizonyos márkájú aktív WiFi adapter is jelen volt.
- Rocket League™ feladatváltás (Alt+Tab) esetén kifagyhatott vagy összeomolhatott.
- Aktív Performance Metrics Overlay esetén fekete képernyő jelentkezhetett, ha a játékban felbontást változtattunk
- A Radeon Software Overlay kikapcsolása után továbbra is megjelenhettek a hozzá tartozó különböző üzenetek a teljes képernyős játékok alatt
- A felvétel és a streamelés leállítása után is folytatódhatott az egyedi audió tartalom lejátszása
- Az alapértelmezett hangerő-beállítást csökkentették, ugyanis egyes konfigurációknál túl hangosnak bizonyult
- Egyes felhasználók nem tudták kiválasztani a Tessellation Mode opció menüpontjait
- A Hyper-V támogatással ellátott rendszereknél a Radeon ReLive hiányozhat, vagy nem érhető el telepítés céljából
- Az újonnan hozzáadott játékprofilok esetében nem mindig aktiválódtak a globális grafikai beállítások a profilon belül
- Az Adrenalin 2019 Edition-ről Adrenalin 2020 Edition-re történő automatikus webes frissítés néha nem működött, hibakódot dobott a rendszer
- A korábbinál jobb Radeon Chill felhasználói élmény gamer egerek mellett
- Aktív FreeSynv és Performance Overlay esetén a keret nélküli és teljesképernyős módok közötti váltás után akadozás jelentkezhet a játékban
- MechWarrior 5: Mercenaries™ alatt fekete kékhiba jelenhet meg a képernyő alján, az adott karakterhez közel
- A Radeon Anti-Lag esetenként nem aktiválódik a DirectX® 9-es alkalmazások alatt, hiába van engedélyezve a globális grafikai beállításokban
- A Radeon Anti-Lag néha nem működött Counter-Strike: Global Offensive™ alatt
- Az egyedi stream opció esetében esetenként nem jelent meg az URL mező, ahol ki lehetett volna választani a kívánt végpontot
- A DirectML Media Filter opció Upscale és Denoise funkciója esetenként nem működött egy időbe ugyanazon a képen
- Egyes Radeon FreeSync támogatással rendelkező monitoroknál az LFC véletlenszerűen bekapcsolhatott, ami ronthatta a felhasználói élményt és akadozást is okozhatott
- Egy szürke doboz miatt esetenként nem lehetett gyorsgombokat megadni a Scene Editorban
- A Radeon RX 5700 XT sorozatú videokártyák esetében a Performance Auto Tuning funkció extrém magas tuningot állíthatott be, ami esetenként instabilitást is okozhatott
- Egyes játékok alatt aktív játékprofil mellett, amelyben aktív volt a Radeon Enhanced Sync is, előfordulhatott instabilitás, képvesztés, illetve irányítás-vesztés is, amikor feladatváltásra került sor (Alt+Tab)
- A Radeon Image Sharpening esetenként nem működött a Star Wars Jedi: Fallen Order™ alatt
- A HDCP 2.2-es tartalomvédelemmel ellátott anyagok lejátszása nem működött egyes Radeon RX 500-as sorozatú termékeknél
A tekintélyes hibalistán felül sajnos még mindig rengeteg olyan hibajelenségről kell beszámolnunk, amelyek javítására csak később kerülhet sor. Hogy pontosan mikor? Erre sajnos nem adott választ az AMD. A lista az alábbiakban látható:
- Egyes Radeon R9 200, Radeon R9 300 és Radeon R9 Fury sorozatú termékek esetében néhány DirectX®9, illetve DirectX®11 alapú játék alatt instabilitásra lehet számítani, amennyiben magas képfrissítési rátájú (120Hz+) monitort használunk. Ilyenkor egyelőre megoldást jelenthet a képfrissítési ráta csökkentése addig, míg a hivatalos javítás meg nem érkezik
- Trials Rising™ alatt egyes területeken a normálisnál több köd/füst jelenhet meg
- Ha játék közben használtunk a Radeon Game Advisor szolgáltatást, a CPU terhelés a használat után is magas maradhat
- Ez eltéréseket okozhat a globális grafikai beállítások és a profilonkénti beállítások között
- Egyes nyelvi lokalizációknál az UI dobozok és a különböző üzenetek esetében szöveg-túlnyúlást lehet tapasztalni
- Aktív Radeon Enhanced Sync mellett a vertikális szinkronizáció beállításai rejtve maradhatnak, vagy eltűnhetnek
- Radeon Software esetenként nem jegyzi meg a korábbi ablakméretet, így mindig más méretben nyílhat meg
- Egyes Vulkan® alapú játékok összeomolhatnak, amennyiben feladatváltásra kerül sor, közben pedig a Radeon Image Sharpening aktív
- Az Integer Scaling egyes tartalmaknál villódzást okozhat, amennyiben a felbontás a kijelző natív felbontásánál kisebb
- Performance Metrics Overlay esetében úgy tűnhet, hogy 60 FPS-es korlátot vezet be, mikor feladatot váltunk az adott játék futása mellett – a játékból be vagy a játékból ki
- Battlefield™ V alatt fagyás jelentkezhet, ha módosítjuk a beállításokat, miközben a Radeon Boost aktív a Radeon RX 5700 sorozatú termékné
- Aktív Radeon Software Overlay mellett kifagyhat vagy összeomolhat az alkalmazás, ha felbontást váltunk
- A Radeon Image Sharpening engedélyezésével a HDR támogatással ellátott monitoroknál elmosottakká válhatnak a színek
- Mortal Kombat 11™ összeomolhat a nyitóképernyő után a Radeon RX 5700 sorozatú termékek esetében
- A SETI@Home hibás eredményeket adhat a Radeon RX 5700 sorozatú videokártyák mellett
Az Adrenalin 19.12.3-as béta változat a Radeon HD7700/7700M sorozattól felfelé minden újabb asztali és mobil Radeon videokártyát támogat, beleértve a Radeon RX 5700-as családot is, 32-bites operációs rendszerekhez azonban már nem használható. APU egységek terén A Kabini/Temash modellektől felfelé minden modernebb GCN alapú asztali és mobil APU egység támogatása megoldott, beleértve a legmodernebb, VEGA iGPU-val szerelt asztali- és mobil termékeké is.
Noteszgépek frontján érdemes először az adott gyártó weboldalát felkeresni friss driverért. A csomagot rendszergazdai jogosultságokkal kell telepíteni, Apple BootCamp alapú konfigurációkkal azonban nem működik. A driver letöltéséhez, illetve a dokumentáció megtekintéséhez ide kell ellátogatni. Aki nem biztos a dolgában, használhatja az automatikus telepítési segédet is, ami itt található.