A stabilitásra és a hibajavításokra koncentrál az új Adrenalin driver

Az új driver a korábbi kiadás 24 hibáját javítja, de még így is maradt legalább 15 hibajelenség, amelyekkel egyelőre együtt kell élni.

A stabilitásra és a hibajavításokra koncentrál az új Adrenalin driver

Az AMD idei nagy Adrenalin drivercsomagja, amely rengeteg újítással érkezett, néhány napja jelent meg, azonban máris itt a következő kiadás, a 19.12.3-as verzió, ami ezúttal a stabilitásra és a hibajavításokra koncentrál. Utóbbiakból nem kevesebb, mint 24 kapott helyet a fedélzeten, méghozzá zömében olyanok, amelyek az említett nagy Adrenalin driver problémáira nyújtanak orvosságot.

A hibajavításokon felül néhány új Vulkan API kiterjesztés is megjelent, ezekről az alábbi felsorolás ad képet. Íme:

  • VK_KHR_timeline_semaphore (Windows 7 támogatás)
  • VK_KHR_shader_float_controls
  • VK_KHR_separate_depth_stencil_layouts
  • VK_EXT_tooling_info
  • VK_EXT_pipeline_creation_feedback

Most pedig lássuk, pontosan mely hibákra is érkezett megoldás. Az alábbi, igen terjedelmes lista mindenre választ ad:

  • A Game és boost órajelek néha hibásan jelentek meg a Radeon Software-ben a Radeon RX 5500 XT videokártyáknál
  • A Radeon Software telepítője nem ismerte fel a rendszerben lévő AMD GPU-t, amennyiben egy bizonyos márkájú aktív WiFi adapter is jelen volt.
  • Rocket League™ feladatváltás (Alt+Tab) esetén kifagyhatott vagy összeomolhatott.
  • Aktív Performance Metrics Overlay esetén fekete képernyő jelentkezhetett, ha a játékban felbontást változtattunk
  • A Radeon Software Overlay kikapcsolása után továbbra is megjelenhettek a hozzá tartozó különböző üzenetek a teljes képernyős játékok alatt
  • A felvétel és a streamelés leállítása után is folytatódhatott az egyedi audió tartalom lejátszása
  • Az alapértelmezett hangerő-beállítást csökkentették, ugyanis egyes konfigurációknál túl hangosnak bizonyult
  • Egyes felhasználók nem tudták kiválasztani a Tessellation Mode opció menüpontjait
  • A Hyper-V támogatással ellátott rendszereknél a Radeon ReLive hiányozhat, vagy nem érhető el telepítés céljából
  • Az újonnan hozzáadott játékprofilok esetében nem mindig aktiválódtak a globális grafikai beállítások a profilon belül
  • Az Adrenalin 2019 Edition-ről Adrenalin 2020 Edition-re történő automatikus webes frissítés néha nem működött, hibakódot dobott a rendszer
  • A korábbinál jobb Radeon Chill felhasználói élmény gamer egerek mellett
  • Aktív FreeSynv és Performance Overlay esetén a keret nélküli és teljesképernyős módok közötti váltás után akadozás jelentkezhet a játékban
  • MechWarrior 5: Mercenaries™ alatt fekete kékhiba jelenhet meg a képernyő alján, az adott karakterhez közel
  • A Radeon Anti-Lag esetenként nem aktiválódik a DirectX® 9-es alkalmazások alatt, hiába van engedélyezve a globális grafikai beállításokban
  • A Radeon Anti-Lag néha nem működött Counter-Strike: Global Offensive™ alatt
  • Az egyedi stream opció esetében esetenként nem jelent meg az URL mező, ahol ki lehetett volna választani a kívánt végpontot
  • A DirectML Media Filter opció Upscale és Denoise funkciója esetenként nem működött egy időbe ugyanazon a képen
  • Egyes Radeon FreeSync támogatással rendelkező monitoroknál az LFC véletlenszerűen bekapcsolhatott, ami ronthatta a felhasználói élményt és akadozást is okozhatott
  • Egy szürke doboz miatt esetenként nem lehetett gyorsgombokat megadni a Scene Editorban
  • A Radeon RX 5700 XT sorozatú videokártyák esetében a Performance Auto Tuning funkció extrém magas tuningot állíthatott be, ami esetenként instabilitást is okozhatott
  • Egyes játékok alatt aktív játékprofil mellett, amelyben aktív volt a Radeon Enhanced Sync is, előfordulhatott instabilitás, képvesztés, illetve irányítás-vesztés is, amikor feladatváltásra került sor (Alt+Tab)
  • A Radeon Image Sharpening esetenként nem működött a Star Wars Jedi: Fallen Order™ alatt
  • A HDCP 2.2-es tartalomvédelemmel ellátott anyagok lejátszása nem működött egyes Radeon RX 500-as sorozatú termékeknél

A tekintélyes hibalistán felül sajnos még mindig rengeteg olyan hibajelenségről kell beszámolnunk, amelyek javítására csak később kerülhet sor. Hogy pontosan mikor? Erre sajnos nem adott választ az AMD. A lista az alábbiakban látható:

  • Egyes Radeon R9 200, Radeon R9 300 és Radeon R9 Fury sorozatú termékek esetében néhány DirectX®9, illetve DirectX®11 alapú játék alatt instabilitásra lehet számítani, amennyiben magas képfrissítési rátájú (120Hz+) monitort használunk. Ilyenkor egyelőre megoldást jelenthet a képfrissítési ráta csökkentése addig, míg a hivatalos javítás meg nem érkezik
  • Trials Rising™ alatt egyes területeken a normálisnál több köd/füst jelenhet meg
  • Ha játék közben használtunk a Radeon Game Advisor szolgáltatást, a CPU terhelés a használat után is magas maradhat
  • Ez eltéréseket okozhat a globális grafikai beállítások és a profilonkénti beállítások között
  • Egyes nyelvi lokalizációknál az UI dobozok és a különböző üzenetek esetében szöveg-túlnyúlást lehet tapasztalni
  • Aktív Radeon Enhanced Sync mellett a vertikális szinkronizáció beállításai rejtve maradhatnak, vagy eltűnhetnek
  • Radeon Software esetenként nem jegyzi meg a korábbi ablakméretet, így mindig más méretben nyílhat meg
  • Egyes Vulkan® alapú játékok összeomolhatnak, amennyiben feladatváltásra kerül sor, közben pedig a Radeon Image Sharpening aktív
  • Az Integer Scaling egyes tartalmaknál villódzást okozhat, amennyiben a felbontás a kijelző natív felbontásánál kisebb
  • Performance Metrics Overlay esetében úgy tűnhet, hogy 60 FPS-es korlátot vezet be, mikor feladatot váltunk az adott játék futása mellett – a játékból be vagy a játékból ki
  • Battlefield™ V alatt fagyás jelentkezhet, ha módosítjuk a beállításokat, miközben a Radeon Boost aktív a Radeon RX 5700 sorozatú termékné
  • Aktív Radeon Software Overlay mellett kifagyhat vagy összeomolhat az alkalmazás, ha felbontást váltunk
  • A Radeon Image Sharpening engedélyezésével a HDR támogatással ellátott monitoroknál elmosottakká válhatnak a színek
  • Mortal Kombat 11™ összeomolhat a nyitóképernyő után a Radeon RX 5700 sorozatú termékek esetében
  • A SETI@Home hibás eredményeket adhat a Radeon RX 5700 sorozatú videokártyák mellett

Az Adrenalin 19.12.3-as béta változat a Radeon HD7700/7700M sorozattól felfelé minden újabb asztali és mobil Radeon videokártyát támogat, beleértve a Radeon RX 5700-as családot is, 32-bites operációs rendszerekhez azonban már nem használható. APU egységek terén A Kabini/Temash modellektől felfelé minden modernebb GCN alapú asztali és mobil APU egység támogatása megoldott, beleértve a legmodernebb, VEGA iGPU-val szerelt asztali- és mobil termékeké is.

Noteszgépek frontján érdemes először az adott gyártó weboldalát felkeresni friss driverért. A csomagot rendszergazdai jogosultságokkal kell telepíteni, Apple BootCamp alapú konfigurációkkal azonban nem működik. A driver letöltéséhez, illetve a dokumentáció megtekintéséhez ide kell ellátogatni. Aki nem biztos a dolgában, használhatja az automatikus telepítési segédet is, ami itt található.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap