Carl Pei azzal a céllal alkotta meg a Nothing márkát az az okostelefonok piacán, hogy valami újat alkosson. Éppen ezért a kis csapat folyamatosan keresi annak a lehetőségét, hogy kitűnjön a tömegből. Az egyik ilyen lehetőséget pedig a közössége adja meg, az emberekkel való kapcsolattartás révén.
A Nothing a kezdetek óta folyamatosan hangsúlyozza a közösségi élmény fontosságát, létrehozott egy a startup méretéhez képest jelentő közösségi platformot, és időről időre érezteti az emberekkel, hogy fontos a véleményük. A cég a szoftveres oldalon többször változtatott már a visszajelzésekhez igazodva, és számos projektet indított, amikkel a készülékek tervezésébe is beengedte a felhasználókat.
Nemrég megjelent a Nothing Phone (2a) Plus Community Edition, ami limitált példányszámban készült és kevesebb mint negyed óra alatt el is fogyott. Ez azért lett Community Edition, mert részben a közösségből érkező ötletek alapján valósították meg. Egyedi háttereket vonultat fel, amiket a közönség „rajzolt” meg. De mi köze ennek a Snake-hez? Nos, a legendás játék a Nothing tematikájához igazodva a Nothing Community Widgets keretében született meg.
A Nothing Community Widgets a cég legfrissebb kezdeményezése, amin egy ideje már dolgoztak, és ezt is egy felhasználójuk ihlette. Rahul Janardhanan januárban azzal múlatta az idejét, hogy különböző widget-koncepciókat dolgozott ki, és ezek felkeltették a márka figyelmét. Úgy döntöttek, hogy létrehoznak egy olyan widgetet, amiben különböző közösségi fejlesztések jelenhetnek majd meg.
Az első Nothing Community Widgets a Snake játék lett, az alap widgetet a Google Play Áruházon keresztül telepíthetik a felhasználók.
A Snake Janardhanan korábbi koncepcióinak egyike volt, de a megvalósítás már nem az ő nevéhez fűződik, az ötletből valóban játszható mini alkalmazást Thomas Legendre alkotott, aki ugyancsak a Nothing közösségének a tagja. A fejlesztés során kollaborációban dolgozott a programozó a Nothing saját szoftveres fejlesztői csapatával, hogy az újdonság létrejöhessen ebben a különleges köntösben.
A Nokia 3310 sikere nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Snake a játékos kultúra részévé vált, de valójában a mobilos játék a Nokia 6110-en debütált 27 évvel ezelőtt. (Majdnem napra pontosan, hiszen 1997. december 18-án jelentette be a vállalat.) Az elmúlt több mint két évtized alatt a Snake rengeteg különböző formában született újjá, és a legtöbb képtelen volt visszaadni az eredeti játék varázsát. A mostani újdonság a letisztultságát tekintve mindenképpen képes a Snake emlékét pozitívan felidézni.
A jövőben több lehetőség is megjelenik majd a Nothing Community Widgets alkalmazáson belül, a vállalat célja, hogy „egy válogatást adjon a magas minőséget nyújtó, közösségi fejlesztésű widgetekből” a készülékeit vásárlók számára. Az applikáció a jövőben forgalomba kerülő Nothing okostelefonokon előre telepítve jelen lesz.