Az Omdia (korábbi nevén Canalys) elemzése szerint a mobilpiac aránylag jól teljesített a harmadik negyedévben, egy kisebb növekedést hozott össze. Noha az erőviszonyok továbbra is kedvezőtlenül alakulnak, mivel a növekedést a nagy gyártók hajtják, a kisebb márkák egyre inkább a háttérbe szorulnak.
2023-ig a mobiltelefonok piaca lassan zsugorodott, de tavaly sikerült növekedő pályára állnia. Az idei évben pedig egy minimálisan még tovább növekedhet az okostelefonok piaca, ráerősítve a tavalyi gyarapodásra. Ezúttal arról számolhatunk be, hogy a gyártók globálisan 3 százalékkal adtak el több készüléket, mint egy évvel ezelőtt.
320,1 millió okostelefon talált új gazdára, miközben tavaly ilyenkor ez a szám „csak” 309,9 millió darab volt az Omdia mérései szerint.
A Samsung a harmadik negyedévben megtartotta a piacvezető helyet, de az utolsó negyedévben borítékolhatóan elé fog kerülni az Apple. A dél-koreai gyártónak 60,6 millió Galaxy modellt sikerült leszállítania a vizsgált időszakban. Ez éves szinten 6 százalékos növekedést jelent, ami nem tűnik soknak, de ahogy azt látni fogjuk, a dobogós versenytársait sikeresen utasította maga mögé. 3,1 millió készülékkel növelte az eladási volumenjét éves szinten a Samsung, és ezzel tartani tudta a 19%-os piaci részesedését.
Arra is kitért az elemzőcég, hogy a Samsung növekedését nagyban segítették a harmadik negyedévben forgalomba került újdonságok. Nemcsak a megfizethető készülékek, hanem a csúcsmodellek is a vártnál jobban fogytak. A Galaxy Z Fold7 és a Z Flip7 páros nagyobb forgalmat generál egyelőre, mint az előző széria, ami kifejezetten rosszul szerepelt, de a Galaxy A07 és a Galaxy A17 azért jobban teljesített a darabszámokat tekintve.
A második helyet megszerző Apple 56,5 millió iPhone-t szállított le a harmadik negyedév során, ami mindössze 4%-os növekedést jelent a tavalyi teljesítményéhez mérten. Nagyjából együtt növekedett a piaccal az Apple, és ehhez szükség volt arra, hogy a negyedév végén az új iPhone generáció kirobbanó sikert érjen el. Az Omdia elmondása alapján az iPhone 17 „túlteljesítette a rajttal kapcsolatos várakozásokat annak köszönhetően, hogy remek ár-érték arányt nyújt”.
A toplistás gyártók között a Xiaomi volt a harmadik negyedév legnagyobb vesztese, csak 1%-os növekedést tudott elérni. A vállalat számára az okozta a nehézséget, hogy Kínában valamiért csökkent a forgalma, és csak a többi régióban tudott növekedést összehozni, de ez nem volt elég a komolyabb felíveléshez.
A júliustól szeptemberig tartó időszak nyertese a Transsion, aki olyan márkákkal van a piacon, mint a Tecno, az Infinix vagy az iTel. Már felénk is elérhetőek a jó ár-érték aránnyal kínált mobiltelefonjai, és az hozta meg neki a sikert az Omdia számai alapján, hogy Afrikában és a Közel-Keleten nagyon felpörögtek az eladások. 12%-os éves növekedést produkálva meg tudta előzni a Vivót és az Oppót is a Transsion, így futott be a negyedik helyen 28,6 millió készülék leszállítását követően.
A Vivo 28,5 millió készülék leszállításával zárt a toplista utolsó helyén, tényleg csak egy hajszállal maradt le a Transsion mögött. Így is van oka az örömre a vállalatnak, hiszen a forgalma éves szinten 5%-kal erősödött, szóval egy kicsit jobb növekedést tudott felmutatni, mint ahogy a piac bővült.
A nagy gyártók mezőnyéből kiszorult márkák szinte pont ugyanannyi okostelefont tudtak eladni 2025 harmadik negyedévében, mint a 2024-es év azonos időszakában. 102,5 millió darabszám szerepel az „egyéb” sorban. Ez pedig azt jelenti, hogy a piaci részesedésük csökkent.