John Carmack még 1996-ban írta meg a Quake játék kódjának javát, amit a későbbi játékok során is felhasználtak. A zseniálisra sikerült Quake Engine-t az id Software szabadon elérhetővé tette, így utána mindenki arra használta, amire akarta.
Ebből adódott, hogy az évek során számtalan engine épült ezekre a lefektetett alapokra. Talán még a mai napig található a Call of Duty játékokban valami az eredeti kódból, az viszont biztos, hogy a Valve saját motorja, a Source 2 2020-ban még egészen biztosan ezekre az alapokra épül.
Van ugyanis egy olyan lámpavibrálás a Half-Life: Alyx-ban, amit CrazyGiaky szúrt ki Redditen és hívta fel rá a figyelmet, hogy pontosan ugyanúgy vibrál, mint 22 évvel ezelőtt.
A vibrálás előhívás kódja egy másik Redditező szerint a Half-Life 1 óta ez:
style(Choices) : "Appearance" : 0 =
[
0 : "Normal"
10: "Fluorescent flicker"
2 : "Slow, strong pulse"
11: "Slow pulse, noblack"
5 : "Gentle pulse"
1 : "Flicker A"
6 : "Flicker B"
3 : "Candle A"
7 : "Candle B"
8 : "Candle C"
4 : "Fast strobe"
9 : "Slow strobe"
]
Az előhívott vibráció viszont a Quake 1-gyel is megyegyezik, vagyis 25 éve ugyanabban a ritmusban rossz az a szerencsétlen lámpa.