Shop menü

A JANUÁRI WINDOWS BIZTONSÁGI FRISSÍTÉSEK MIATT NEM MŰKÖDNEK AZ USB-S AUDIÓ DAC-OK

A hiba nemcsak Windows 11, hanem Windows 10, Windows Server 2019, illetve Windows Server 2016 alatt is jelentkezik.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
A januári Windows biztonsági frissítések miatt nem működnek az USB-s audió DAC-ok

A Microsoft csapata nemrégiben tette elérhetővé a januári biztonsági frissítéseket a különböző Windows operációs rendszerekhez, ám úgy tűnik, a frissítések közül valamelyik problémát okozott a külső Audio DAC-ok működésében. Ezek az eszközök USB porton keresztül kapcsolódnak az adott rendszerhez, feladatuk pedig az, hogy jó minőségű hangzást kínáljanak az adott fejhallgatóhoz, házimozi-erősítőhöz, vagy éppen Hi-Fi erősítőhöz – jobbat, mint amire a PC beépített audió vezérlője képes. Ezeket az eszközöket fejhallgató-előerősítővel kombinálva a minőségű, nagy impedanciájú fejhallgatókhoz is szokták használni, nemcsak professzionális célra, hanem kikapcsolódásra is.

Az USB-S Audio DAC-ok működésében hiba lépett fel Windows 11 24H2, Windows 10 22H2, Windows Server 2019, illetve Windows Server 2016 alatt is, igaz, az átlagfelhasználók és az USB Audio DAC-ok szempontjából a szerverekre szánt operációs rendszerek esetében ez nem olyan nagy probléma, mint Windows 10 és Windows 11 alatt, hiszen nagyrészt inkább utóbbiaknál használják az említett perifériákat.

Galéria megnyitása

A Microsoft már elismerte, valóban problémát okoz a biztonsági frissítésekből álló friss szoftvercsomag, ám azt egyelőre nem árulták el, pontosan mi okozza a bajt, illetve azzal kapcsolatban sem adtak tanácsot, hogyan lehet ismét működésre bírni az eszközöket. A hivatalos leírás alapján annyi biztos, hogy a frissítések telepítését követően az USB-s Audio DAC egységek, ezek közül is főként az USB 1.0-s audio drivert használó változatok működésében léphet fel hiba, amelynek következtében nem működnek tovább az eszközök. Amennyiben ez bekövetkezik, az Eszközkezelőben is hibaüzenet várja a felhasználókat: a rendszer arra panaszkodik, hogy az eszközt nem lehetett elindítani, CODE 10-es hibára hivatkozik, és azt állítja, nincs elegendő rendszer-erőforrás az API-hoz kapcsolódó feladat teljesítéséhez.

A hiba sok felhasználó esetében okoz gondot, nekik a Microsoft csapata ideiglenes megoldásként azt javasolja, az USB-s Audio DAC helyett csatlakoztassák az adott audió eszközt közvetlenül a PC vagy a notebook audió vezérlőjéhez. Ez igazából csak arra megoldás, hogy legyen valamiféle hang az általános feladatokhoz, a minőségi hangzást igénylő munkához sajnos sokszor nem elegendő, valamint a magas audió minőséghez szokott zenehallgatók számára sem jelent megoldást – és a magas impedanciájú fejhallgatók kiszolgálására jellemzően nem is alkalmas a beépített audió kodek.

A hibát remélhetőleg rövidesen javítani fogják, de hogy erre pontosan mikor kerül sor, az egyelőre rejtély.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére