2019 novemberében a Google bejelentette, hogy felvásárolja a Fitbitet, és a legfrissebb fejlemények szerint 2025-re mindent felszámolna, ami az eredeti céghez köthető. Mennie kell a felhasználói fiókoknak is, és jelen állás szerint minden adat közvetlenül a Google-höz fog kerülni. Új regisztrációt pedig már nem is lehet majd Google-mentesen létrehozni.
A Google számára a hatóságok több feltételt szabva engedélyezték a Fitbit felvásárlást, de ezek nem örökérvényűek, és a vállalat már most készül arra, hogy a jövőben milyen módon fogja átalakítani az ökoszisztéma működését. A keresőóriásnál mindennek az alapja a Google-fiók megléte, és friss információk szerint jövőre bizonyos funkciók működésének már feltétele lesz majd az, hogy a Fitbit profilhoz kapcsolódjon egy olyan felhasználói profil, ami mögött a Google áll. Ez pedig csak az első lépés lesz a teljes beolvasztás felé vezető úton.
Frissült a támogatói oldal, ami alapján 2023-tól minden új Fitbit-fiók létrehozásának a feltétele lesz, hogy a felhasználónak rendelkeznie kell majd Google-fiókkal is. Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy a jövőre forgalomba kerülő új Fitbit termékeknek az aktiválása is együtt fog járni a Google-fiókkal, enélkül nem lehet majd használatba venni a viselhető kiegészítőket, fitnesz eszközöket.
Akik korábban vettek Fitbit karkötőt, okosórát vagy egyéb terméket, azok a fentieknek megfelelően bizonyos funkciókért már ugyanúgy kénytelenek lesznek Google-fiókot létrehozni. Persze jelen állás szerint le lehet majd mondani az érintett funkciók használatáról, de igazából örökké nem halogathatják az érintettek a Google regisztrációt és a profilok összekötését.
2025-től teljes egészében át fognak kerülni a Fitbit felhasználói adatok a Google-höz.
A jövőben már minden adatot a Google kezelhet, és a keresőóriás innentől nem is fogja már támogatni az eredetileg létrehozott Fitbit felhasználói profilokat. Szóval kénytelenek lesznek az emberek szép lassan megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy a keresőóriás ráteszi majd az adatokra a kezét. Máskülönben 2025 után már nem lesz hova szinkronizálni az adataikat.
Ugyanakkor a Fitbit elmondta, hogy nincs mitől tartani, a felhasználók számára többféle előnnyel jár majd az, ha a Google-fiókkal összekötik a Fitbit eszközöket. Elegendő lesz ehhez csak belépni a Google felhasználói profillal, és lényegében a korábbinál is több információ lesz folyamatosan szinkronban tartva. A biztonságtól pedig nem kell tartani. A cég elmondása szerint a Google kiemelkedő védelme oltalmazni fogja a Fitbit eszközök által generált fitnesz információkat is.
Itt a legérzékenyebb pont, a legfontosabb kérdés, hogy a Google miként bánik a birtokába jutó adatokkal. De ennek kapcsán azt tudni kell, hogy a vállalat attól függetlenül, hogy hozzáférést nyert az egészségügyi adatokhoz, azokat hirdetési céllal a jövőben sem használhatja majd fel. Erre a szabályozók folyamatosan figyelnek, ezzel pedig a Google is tisztában van, éppen ezért bízunk abban, hogy nem fog próbálkozni trükkökkel sem.
Ezt az Európai Bizottságnál Margrethe Vestager hatásköre alatt fogják ellenőrizni, és mivel a cégre sorozatban néhány éve alatt több milliárd eurónyi büntetést szabtak ki, így abban tényleg bízhatunk, hogy alaposan a körmére lesz nézve a cégnek. Az egészségügyi területen történő hirdetések egyébként is egy érzékeny témakörbe tartoznak, szóval hatványozottan figyelnie kell a Google-nek arra, hogy elkerülje a szabályozók figyelmét. Egészen biztos, hogy az első adandó alkalommal lesújtanának rá.