A DJI drónjainak köszönhetően lett globálisan ismert, hosszú évek óta lényegében saját magával folytat versenyt a szegmensben. Éppen ezért időről időre új kihívásokat keres. A vállalat már belépett az akciókamerák piacára is, és teljesen más végletben is gondolkodik, hiszen villanyautós fejlesztései is vannak már Kínában. Most pedig jöhetnek az elektromos biciklik, mountainbike-ok.
A napokban volt szó arról, hogy az Acer egyre nagyobb kínálatot vonultat fel különböző e-mobilitási termékekből, most pedig a DJI kapcsán számolhatunk be arról, hogy ebbe az irányba indult el. Egyre több techcég látja úgy, hogy érdemes az elektromos hajtású közlekedési eszközökre figyelmet szentelni. (Valószínűleg látják a szép profitot, amit ezek hoznak.)
Mióta az elektromos kerékpárok térnyerése elkezdődött, azóta sok új cég jelent meg a beszállítói láncban, elsősorban az elektromos hajtásláncok bevezetése révén. Miközben az olyan tradicionális vállalatok, mint a Shimano és a KMC, létrehozták a saját hajtásláncaikat, megjelent a szegmensben például a Bosch, a Bafang, de említhetjük itt a Yamahát is. Ebbe a sorba áll be a DJI.
Egy új belépőnek most már nehéz dolga lehet, mert sok nagy név van itt jelen már több éves tapasztalattal a háta mögött, de a DJI eddig még szinte minden területen képes volt maradandót alkotni. Érdekes lesz azt látni, hogy ezen a teljesen új területen mit tud majd elérni. A cég első rendszere rögtön az egyik legnagyobb kihívást jelentő szegmenst veszi célba.
Az Avinox fantázianévre hallgató hajtáslánc a hegyi kerékpárokban kerül majd bevetésre, ahol a tömeg, az erő, a strapabíróság és a komplett hatékonyság egyaránt kiemelten fontos.
Az Avinox Drive System egészen alacsony tömeggel rendelkezik, mindössze 2,52 kilogrammot nyom az akkumulátor nélkül. A telep változó lehet, de az alap kiszerelésben 5,39 kg lesz a tömege a komplett rendszernek. A fejlesztők 120 Nm-es nyomaték eléréséről beszélnek, ami egy kiemelkedően jó érték. 1000 W a motor csúcsteljesítménye. Ezekkel a paraméterekkel rögtön a legjobbak közé sorolhat be a DJI újdonsága.
A fejlesztők sokrétű anyaghasználattal érték el azt, hogy a szerkezet a lehető legalacsonyabb tömeg mellett tudjon tartósan jó teljesítményt nyújtani.
Normál használatban 105 Nm-es nyomatékkal, 850 W-os csúcsteljesítménnyel fog üzemelni a rendszer, a Boost módot bekapcsolva lehet belőle előhozni az extra löketet. Ez viszont a megtehető távos jelentősen visszavetheti. Sokféle hajtásmód áll majd a felhasználók rendelkezésére, az intelligens sétálási segéd sem maradt ki, amivel hegyre fel is könnyedén lesz tolható a jármű, akár még segíthet is a mászásban. Van Auto mód is, ahol beépített szenzorok sorát használva lesz képes magától vezérelni a rásegítés mértékét a rendszer.
A hajtáslánchoz kapcsolható akkumulátor 600 vagy 800 Wh lehet, ha tényleg nagyon fontos az alacsony tömeg, akkor a kisebb kapacitással kell beérni. Egy speciális GaN töltőt tervezett a DJI csapat az Avinox Drive System számára, ami lehetővé teszi a gyorstöltést még elfogadható méret mellett. A nagyobb akkumulátor teljesen lemerült helyzetből 75 százalékos töltöttségi szintre 1,5 óra alatt fog feltöltődni.
A rendszer részét képezi kettő megjelenítő is. Ezek OLED technológiát használnak és színesek, valamint érintésérzékenyek is. Az egyiken a biciklik beállításait lehet majd kezelni, a másikon pedig a legfontosabb információk jelennek majd meg folyamatosan. Minden tekeréssel kapcsolatos adatot képes rögzíteni a rendszer, és ezeket meg lehet osztani okostelefonra is. Van két dedikált kontroller is, ezek Bluetooth kapcsolattal üzemelnek, és a legfontosabb funkciók gyors elérésére szolgálnak.
Az Amflow PL nevű kerékpárral debütál a DJI Avinox hajtáslánc. Ez a kerékpár 19,2 kilogrammot nyom majd. A fejlesztők mindent megtettek annak érdekében, hogy a tömeget 20 kg alatt tartsák, például karbonból van a váz, ami 2,27 kg magában. Nagyon erős konstrukcióról beszélhetünk, ami azt is bírja majd, ha több métert ugranak vele a sziklás hegyekről nagy tempóval lefelé zúzva.
Magában a DJI hajtásrendszer nem lesz eladó, csak gyártók vásárolhatják majd meg. Az említett Amflow PL kerékpár Európában 7000 és 12 000 euró közötti összegért cserébe lesz elérhető, pontosabb ár és bevezetési időpont még nincs.
A DJI számára azért is fontos, hogy új területekre tudjon belépni, mert az Egyesült Államokban a drónjai hozzáférhetőségét korlátozni fogják jelen állás szerint.
Hasonló cipőben járhat majd, mint a Huawei és más kínai gyártók. A vállalat az utóbbi időben már külső akkumulátorokkal is foglalkozni kezdett, az Ecoflow megoldásaihoz hasonló áramforrásokat is felvonultat már. Ez ugyancsak azt a célt szolgálhatja a jövőben, hogy a drónjai betiltását követően is képes legyen bevételt termelni az USA-ban.
Idővel az Avinox hajtásrendszerű villanybiciklik is megjelenhetnek majd Amerikában. A vállalat pedig még ennél nagyobb terveket is sző, hiszen már villanyautós irányba is kacsintgat egy ideje.