A Unity nincs jó helyzetben, mert az egykori Unity-s és korábban Electronic Arts vezérigazgató, John Riccitiello ámokfutása után tömegével hagyták el a platformot a fejlesztők, hogy a Godotra térjenek át.
A Unity szeretné újra megtalálni a közös hangot a fejlesztőkkel, ezzel elérve, hogy újra bízzanak bennük, ám az az üzenet, amit a DayZ alkotójának küldtek ismét visszarepítheti a fejlesztők bizalmát a béka segge alá.
Történt ugyanis, hogy RocketWerkz egy fenyegető üzenetet kapott a Unity-től, hogy azonnal fizesse be a Unity Pro licencet minden fejlesztője után, különben egy héten belül törlik a fiókját.
RocketWerkz viszont két olyan felhasználó után kapott Pro előfizetésre vonatkozó felszólítást, akik nem is érintettek a Unity-s fejlesztésekben náluk. Az egyik fejlesztő más projekten van, és sosem dolgozott még Unity-n, a másik pedig soha nem is dolgozott náluk, egyszerűen csak ugyanazon a telephelyen van a személy, ahol ők alapultak annak idején.
A problémát valószínűleg az okozza, hogy a Unity többszintű előfizetést kínál, és valahogy begyűjti az információkat a felhasználókról, a számítógépeikről és a hálózat számítógépeiről. A kis indie csapatok alacsony bevétellel az egyszerű licencet használják, míg a nagy bevételű szereplők a Pro licencet kell, hogy fizessék. Ezzel nincs is probléma, hiszen a Pro licencet bevétel alapján kell fizetni, vagyis a fejlesztők általában önszántukból, rendesen fizetik is a díjakat.
A kommentelők szerint viszont a Unity borzasztóan kezeli a licenceket, így előfordulhatott, hogy valaki egy olyan gépen lépett be személyes projektjeit tartalmazó fiókjába, amit más már használt Pro előfizetésre. Ez riadóztatta a Unity-t, hogy valaki azon a gépen nem Pro előfizetést használ. Vagyis, ha van egy gépen Pro előfizetés, de a felhasználó mondjuk megosztja azt a gépet az élettársával, aki mondjuk teljesen más játékon dolgozik saját magának, akkor a Unity felszólítást küld, hogy jogosulatlan használatot érzékelt.
A RocketWerkz az elmúlt években már több, mint 300 000 dollárt fizetett a Unity-nek, így méltánytalannak és felháborítónak tartja, hogy két, számára ismeretlen felhasználó miatt konkrétan egy hetes határidővel fizetnie kell, különben visszavonják az engedélyét.
A DayZ alapítója, Dean Hall mindenesetre óva int minden fejlesztőt attól, hogy Unity-t használjon, ez pedig újabb csapás a Unity PR részlegének, ami így is szenved a cég korábbi kirohanásaitól.