Az a helyzet, hogy a PlayStation főnökét, Jim Ryant láthatóan összezavarta valami az elmúlt hónapokban, és össze-vissza beszél. Ő maga volt az, aki hónapokkal ezelőtt azt mondta, hogy a Ghosts of Tshusima volt az utolsó exkluzív játék PS4-re, és onnantól kezdve a Sony összes játéka csak PS5-re érkezik majd. Ez nyilvánvalóan nem valósult meg, hiszen a Spider-Man: Miles Morales és a Sackboy: The Big Adventure megjelent PS4-re is, és már megerősítették, hogy a Horizon: Forbidden West is meg fog.
Folyamatosan azt hangoztatta, hogy a Sony továbbra is a generációk éles elválasztásában hisz, ezzel végső soron kritizálva a Microsoftot, amelyik kijelentette, hogy hosszú ideig támogatja majd az Xbox One-t.
Legutóbb már arra sem volt hajlandó válaszolni Ryan, hogy a jövőre érkező God of War 2 megjelenik-e még PS4-re, sőt azt mondta, hogy semmi rosszat nem lát abban, ha egy ideig még támogatják a PS4-es közösséget is. Most még ennél is tovább ment: "Körülbelül 114 millió PS4 található szerte a világban, és ebből kezdetben viszonylag kevesen állnak majd át PS5-re. Így számunkra a PS4-es tábor továbbra is nagyon fontos lesz 2020, 2021 és 2022 során, mert ebben a három évben biztosan ez lesz a nagyobb PlayStation-közösség."
De, hogy mikor jöhetnek az igazi, ténylegesen új generációs dolgok, amit megmutatják majd a PS5 erejét? Nos, Ryan szerint arra még éveket kell várni:
"Jellemzően egy konzol ciklusának második vagy harmadik évében kezdenek igazán kibontakozni a fejlesztők. Ekkorra megismerik a hardvert is, amihez mindig kell egy kis idő. Valószínűleg 2022 lesz az év, amikor olyan csodás dolgokat lehet majd látni, mint az előző konzolgenerációban 2015 és 2016 körül. Ekkor jönnek majd az igazi, generációt meghatározó címek."
Azt mondjuk nem mondta, hogy addig nem érkeznek PS5-exkluzívok, elvégre például a jövőre érkező Ratchet & Clank: Rift Apart is az lesz.
Itt láthatóan már az alapoktól úgy építették fel a játékot, hogy erősen támaszkodnak az SSD sebességére, hiszen gyakorlatilag egy másodpercen belül ugrál a játék a különböző világok között. Érdekes azonban, hogy még a nagy, nyitott világú Horizon: Forbidden West is megjelenik majd PS4-re, így tehát közel sincs szó arról, hogy a korábban az előző generáción megvalósíthatatlannak tűnő repülő mountokat ne lehetne mégis megcsinálni a régi konzolon.