11x-es akku-élettartam iontechnológiával

Jelentősen megnyújthatja az akkuk kapacitását a kormányzati hátszéllel is dolgozó Fluidic Energy fejlesztése, a "Fém-levegő ionfolyadék" (MAIL), felülmúlva még az egyébként meglehetősen hatékonynak számító cink-levegő akkuk lehetőségeit is.

11x-es akku-élettartam iontechnológiával

Jelentősen megnyújthatja az akkuk kapacitását a kormányzati hátszéllel is dolgozó Fluidic Energy fejlesztése, a "Fém-levegő ionfolyadék" (MAIL), felülmúlva még az egyébként meglehetősen hatékonynak számító cink-levegő akkuk lehetőségeit is.

Az új technológia különlegessége abban áll, hogy folyékony, ionos sót használ elektromos vezetőként, ami lényegesen stabilabb minden eddigi közvetítőnél, valamint a kiszáradás veszélye sem fenyegeti. Ez pedig lehetővé teszi a gyártók számára, hogy a cinknél jóval sűrűbb fémeket is használhassanak az akkukban - amik így töltésből is jóval többet tárolhatnak el változatlan térfogat mellett.

A 11x-es szorzó persze egy középarányos érték (a hagyományos lítium-ionokhoz képest) és egy kereken egy kilós akkura vonatkozik (900 wattórát tűztek ki célul maguk elé kilogrammonként a saját projektjük keretében, az Energiaügyi Minisztérium által is finanszírozott társprojektben pedig 1600-at). Ha azonban a fejlesztés lineárisan skálázható, akkor ez még pl. egy 17 hüvelykes MacBook Pro akkuja esetében is több, mint 5x-ös kapacitásnövekedést jelentene (511 wattóra a jelenlegi 95 helyett).

Kérdés persze, hogy laptopokba és más hordozható készülékekbe mikor jut majd el a fejlesztés, miután alapvetően elektromos autókhoz készítik, és ez az oka a kormányzati támogatásnak is: egy ilyen akkuval egy elektromos autó már 640-800 km-t is meg tudna tenni, és így már valóban életképes alternatívája lehetne számos hagyományos, benzin-üzemű társának is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward