Megtudtunk néhány friss információt a magyar NeoCore Games által készített Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyrról, amit mindenképpen érdemes hallanotok. A felülnézetes akció-RPG természetesen brutális lesz, ahogy azt egy Warhammer-játéktól el is várjuk, meg persze az inkvizítorok eleve nem a visszafogottságukról híresek. Karakterünk közelharci és távolharci fegyvereket egyaránt használhat majd, és szükség is lesz mindkettőre.
Nem mezei darálásra kell azonban számítani, amolyan Diablo-módra, az ellenfeleket ugyanis komolyabb mesterséges intelligenciával ruházzák fel, és bekerül egyfajta fedezékrendszer is, így hosszabb ütközetekre számíthatunk. Az ellenfelek és a játékos is kihasználhatja ezeket a fedezékeket, amiket egyébként szét is lehet lőni. Ha beugrunk egy fedezékben rejtőzködő horda mögé, azok nem feltétlenül fogják felvenni a harcot, lehet, hogy inkább elfutnak és más fedezék után néznek.
Ami a karakterünket illeti, jól kidolgozott fejlődésre számíthatunk. Lesz karakterfejlesztés, fegyverkészítés, valamint karakterosztályokhoz és fegyverekhez kötött képességek. Szóval nagyon sok különböző variáció várható, vélhetően mindenki megtalálja majd a neki tetszőt.
A történet egy ősi, űrben sodródó űrhajón játszódik majd, ahol réges-régen az Inkvizíció egy furcsa szektája működött. A fejlesztők célja, hogy egyfajta különös, idegen, horrorisztikus jelleget adjanak az egésznek. Fontos szerepet kap a felfedezés élménye, és a bezárt, klausztrofobikus érzés, éppen ezért a kampány csak egyedül lesz játszható.
Ennek ellenére azért akadnak majd nyitottabb részek, amik nem a hajón játszódnak, valamint járműves szekciók. Ha pedig másokkal együtt szeretnél aprítani, akkor rögtön a játék elejétől elérhető az Inquisitorial Campaign, ami jóval nyitottabb területekből generál véletlenszerű pályákat.
Ráadásul ez az egész becsatornázódik egy teljes szektoron átívelő nagyobb háborúba. Ha például a szektor egyik részét a Sötét Eldák, a másik részét pedig az orkok támadják, eldönthetjük, melyik küldetéssorra indulunk el, és ennek megfelelően változnak majd az erőviszonyok globális szinten. Továbbá lehetőség lesz erődítmények építésére is, amit más inkvizítorok megtámadhatnak, ez pedig indirekt módon behozza a PvP-t is a képletbe.