Az AMD az APU13-as rendezvény alkalmával érdekes információkat osztott meg a Kaveri APU-val kapcsolatban. A konferencián Lisa Su, az AMD Global Business Units részlegének igazgatója és rangidős alelnöke számolt be a publikus részletekről.
A Kaveri APU Socket FM2+-os processzorfoglalatba passzoló kiadásai, azaz az asztali modellek január 14-től kezdve már elérhetőek lesznek, így az első asztali Kaveri APU egységek ekkortól kezdve a boltok polcain is feltűnhetnek. Persze az új APU egységek nem csak asztali fronton, hanem a noteszgépek, a szerverek és a beágyazott rendszerek piacán is harcba szállnak majd, igaz, az egyelőre nem világos, hogy egyes szegmensekben pontosan mikor teszik tiszteletüket.
A fentiek már önmagukban is érdekesek, ám az a tény talán még érdekesebb, hogy a Kaveri mind a Mantle API, mind pedig TrueAudio technológia támogatással rendelkezni fog, igaz, ez a korábbi információmorzsákból már tudható volt. A Mantle API támogatásnak hála gyorsulhatnak majd egyes játékok, a TrueAudio-val pedig jobb hangzás érhető el azokban a játékokban, amik támogatni fogják ezt (pl. a Thief támogatja majd a Mantle API-t és a TrueAudio-t is). A TrueAudio biztosításáról egy DSP blokk gondoskodik, ami hardveres gyorsítással dolgozik.
Egy Kaveri APU maximum négy processzormaggal rendelkezhet, amelyek a következő generációs Steamroller mikroarchitektúrára alapoznak. A fedélzeten természetesen hUMA támogatás is jelen lesz, ami egységes memóriahozzáférést biztosít a CPU és a GPU számára. A GPU és a processzormagok hatékonyabb, egyenrangúbb működését az AMD hQ eljárása is segíteni fogja.
A GPU részleg az APU egység teljes lapkájának 47%-át foglalja el és maximum 8 GCN tömbbel gazdálkodhat. Amennyiben ezek a tömbök ugyanolyan elrendezéssel bírnak, mint a jelenlegi Radeonoké, úgy a Kaveri APU maximum 512 stream processzorral rendelkezhet majd (mint egy asztali Radeon HD7750-es). Ez látványos előrelépés a Trinity/Richland APU egységek 384 stream processzorához képest, amelyek ráadásul GCN helyett még VLIW4 alapokra építkeztek.
Természetesen a GPU képességeinek bemutatására is sor került. A Kaveri APU-val szerelt rendszeren a Battlefield 4 1920 x 1080 pixeles felbontás és közepes részletesség mellett 27 és 34 FPS közötti sebességgel futott az egyjátékos mód bevezetőjénél. Ugyanez a demo egy Core i7-4770K processzorból és GeForce GT 630-as videokártyából álló rendszeren 11-12 FPS közötti sebességet produkált (itt persze a VGA a lényeg). A Kaveri APU teljesítménye abszolút nem tűnik rossznak, de ez az AMD szerint a Mantle optimalizációk jóvoltából még tovább javulhat. Nos, kíváncsian várjuk a hivatalos bemutatkozást.