A Fitbit 2021-ben került a Google tulajdonába, de valójában a márka életének előző szakaszát csak most zárhatja le a vállalat. Hiszen egészen eddig még egy olyan ügy miatt kellett a Google-nek a bíróságra járnia, ami a Fitbit előző korszakához köthető. A 2017-ben bejelentett okosórája egészen mostanáig kísértette a Google-t.
A keresőóriás szerencsétlenségére azt követően derült ki, hogy az egyik termékkel nagyon komoly minőségi gond van, mikor már a tulajdonában került. Ráadásul mire erre reagálva elindult a készülék visszahívása, már számos égési sérüléses eset okozott a viselhető kiegészítő. A cég pedig a hatóság vizsgálatai szerint nem kezelte megfelelően az ügyet, ezért kell még külön büntetést is fizetnie azon felül, hogy minden termék árát visszautalta azoknak, akik ezt az igényt jelezték felé.
Annak idején a Google úgy kommunikálta az ügyet, hogy igyekezett hamar lépni, és talán ennek köszönheti azt, hogy a cég méreteihez képest egy viszonylag szerény bírsággal megúszta a több mint két éven át tartó vizsgálatot.
Az Egyesült Államok Fogyasztói Termékbiztonsági Bizottságával történő egyeztetéseket követően, végül megállapodtak a felek abban, hogy 12,25 millió dollárt fizet ki a vállalat a Fitbit Ionic gyári hibás működése, illetve az okozott károk, személyi sérülések okán.
Az elmúlt évtized egyik legnagyobb visszahívása volt, amit a Google-nek gördülékenyen kellett lezongoráznia nemzetközi szinten. Az a pénzbüntetést már nem tétel ahhoz képest, amennyibe ez az attrakció a vállalatnak kerülhetett. Az USA-ban 1 millió Fitbit Ionic került forgalomba, a világ más tájain pedig további 700 ezer példány talált gazdára, vagyis 1,7 millió okosórát érintett a visszahívás. Ezeknek a cég az eredeti vételárát térítette meg, ami 300 dollár volt. Az nem tudni, hogy végül mennyien éltek a lehetőséggel, de az anyagi kár biztos, hogy jelentős volt.
Az Ionic 2017-ben debütált, hosszú éveken keresztül volt forgalomban, és csak 2022-ben vált egyértelművé, hogy a szerkezettel gyártási probléma van. Az akkumulátor okozott gondot. Az életciklusa végéhez közeledő telepek egy hiba folytán olyan jelentősen felforrósodhattak az eszközökben, hogy megégették az emberek csuklóját.
Mire nagyobb nyilvánosságot kapott az ügy, 78 felhasználó nyújtott be panaszt a Fitbit Ionic okosóra meghibásodása miatt, a sérüléssel járó, dokumentált meghibásodások száma pedig összesen elérte a 174-et. 115 ember jelezte a problémát az Egyesült Államokban, nemzetközi szinten pedig 59 érintettről lehetett tudni annak idején. Esetenként olyan gyorsan történt s meghibásodás, hogy a felhasználók másod- vagy akár harmadfokú égési sérülés szenvedtek el. Két olyan esetről lehet tudni, ahol rendkívül súlyos sebesülést okozott az óta.
A Google-t a büntetése mellet kötelezték arra, hogy szigorú ellenőrzést végezzen minden forgalomban levő termékét illetően, hogy feltárja a háttérben esetlegesen meghúzódó hibákat, és megelőzze a további problémákat. Nem alaptalan ez a kérés a hatóságtól, ugyanis a 2022-es eset óta voltak panaszok egyéb Fitbit termékekre is. Azok viszont a jelek szerint egyedi, elszigetelt esetek, meghibásodások lehettek, mivel a márka újabb visszahívást azóta nem indított.