Múlt héten adtunk hírt arról, hogy az OpenAI azon dolgozik, hogy reklámokat mutasson a ChatGPT, de ugyancsak az elmúlt hét egyik híre volt az is, hogy a vállalat jegeli ezt a projektet. Viszont időközben mégis több felhasználónál tűntek fel reklámnak tűnő bejegyzések a chatbot használata során, és emiatt most a cég magyarázkodni kényszerül.
Az X-en jelent meg egy beszámoló arról, hogy a ChatGPT az egyik válaszát azzal zárta, hogy vásárlásra használatos alkalmazás használatára sarkalló hivatkozást mutatott. Ezt nagyon nehéz nem reklámnak venni, pedig az OpenAI magyarázata szerint másról van szó. A történetben pedig van még egy extra csavar: az alkalmazásra vonatkozó reklám úgy jelent meg a felhasználónál, hogy aktív előfizetéssel rendelkezik, ChatGPT Plus tagsággal éri el a platformot.
Az ügyre gyorsan reagált az OpenAI kutatási vezetője, Mark Chen, és igyekezett leszögezni, hogy a ChatGPT semmilyen fizetős hirdetési kampánynak nem ad teret pillanatnyilag.
Amit a felhasználók reklámnak vettek, azt az OpenAI valójában nem hirdetésnek szánta. A ChatGPT-be beépülő alkalmazásokat, szolgáltatásokat szerette volna népszerűsíteni a platform, meg akarta ezeket ismertetni az emberekkel. De látva a felhasználók reakcióit, állítólag ki is kapcsolta ezt a fejlesztést. Egyelőre nem fognak ilyen üzeneteket látni a felhasználók.
Chen elmondta, hogy tesztelési jelleggel bukkantak fel ezek az üzenetek, nem fizettek ezekért az érintett vállalatok. A felhasználói beszámolók szerint például a Target és a Peloton alkalmazásait mutatta a ChatGPT, és akik rányomtak ezekre, azok a beépülő applikációkat tehették próbára. A Peloton esetén például úgy lehet a ChatGPT-vel beszélgetni, hogy az a Peloton által biztosított információkon alapuló válaszokat adott a feltett kérdésekre.
Beépülő szolgáltatások már hosszú ideje vannak a ChatGPT-ben, de a jelek szerint nem használják ezeket elegen, emiatt próbálta volna az OpenAI népszerűsíteni a lehetőséget. Viszont ez meglehetősen balul sült el, ráadásul az időzítés is a lehető legrosszabb lett. Hiszen pont az után sikerült ezt összehozni, hogy a vállalat kapcsán arról lehetett hallani, hogy nem fog reklámozni, mert jelenleg a felhasználói élmény növelése sokkal fontosabb a Google Gemini elleni harcban.
Az OpenAI szakembere elmondta, hogy sajnálják, hogy nem megfelelően kommunikálták a változást, ezért a felhasználókat megzavarhatta ez az újítás. Ráadásul egyáltalán nem az volt a cél, hogy reklámozzák az adott szolgáltatásokat, tényleg csak a funkció megismertetése lett volna a cél.
„Egyetértek azzal, hogy mindent, ami reklámnak tűnik, óvatosan kell kezelni, és mi nem ennek megfelelően jártunk el ezúttal” – írta Mark Chen. „A nyelvi modell pontosságának javítása közben kikapcsoltuk ezt a fajta javaslatot. Emellett jobb beállítási lehetőségeket tervezünk, hogy ha a felhasználó nem találja hasznosnak az ajánlásokat a jövőben, akkor ezek számát lecsökkenthesse vagy kikapcsolhassa.”
Chen elmondása alapján ezek az ajánlók vissza fognak térni a későbbiekben, de a cég már rendesen fogja interpretálni ezt, hogy ne fusson bele újra ebbe a hibába. Az alkalmazásokkal egyébként az lenne a cél, hogy a ChatGPT adott témakörökben pontosabb válaszokat tudjon adni, hatékonyabban segítse a felhasználókat. A legjobb az lenne, ha ezt az emberek maguktól felismernék, és nem kellene mindenkinek az orra alá tolni az általános beszélgetésekben, mert egyáltalán nem alaptalan, ha ez nem tetszik az előfizetőknek.