Shop menü

VÉLETLENÜL „REKLÁMOZOTT” A CHATGPT, AZ OPENAI EZÉRT BEAVATKOZOTT

Érdekes helyzet alakult ki a ChatGPT körül, ugyanis több ember azt tapasztalta, hogy célzott hirdetéseket mutat neki az app, de valójában nem erről volt szó.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Véletlenül „reklámozott” a ChatGPT, az OpenAI ezért beavatkozott

Múlt héten adtunk hírt arról, hogy az OpenAI azon dolgozik, hogy reklámokat mutasson a ChatGPT, de ugyancsak az elmúlt hét egyik híre volt az is, hogy a vállalat jegeli ezt a projektet. Viszont időközben mégis több felhasználónál tűntek fel reklámnak tűnő bejegyzések a chatbot használata során, és emiatt most a cég magyarázkodni kényszerül.

Az X-en jelent meg egy beszámoló arról, hogy a ChatGPT az egyik válaszát azzal zárta, hogy vásárlásra használatos alkalmazás használatára sarkalló hivatkozást mutatott. Ezt nagyon nehéz nem reklámnak venni, pedig az OpenAI magyarázata szerint másról van szó. A történetben pedig van még egy extra csavar: az alkalmazásra vonatkozó reklám úgy jelent meg a felhasználónál, hogy aktív előfizetéssel rendelkezik, ChatGPT Plus tagsággal éri el a platformot.

Az ügyre gyorsan reagált az OpenAI kutatási vezetője, Mark Chen, és igyekezett leszögezni, hogy a ChatGPT semmilyen fizetős hirdetési kampánynak nem ad teret pillanatnyilag.

Amit a felhasználók reklámnak vettek, azt az OpenAI valójában nem hirdetésnek szánta. A ChatGPT-be beépülő alkalmazásokat, szolgáltatásokat szerette volna népszerűsíteni a platform, meg akarta ezeket ismertetni az emberekkel. De látva a felhasználók reakcióit, állítólag ki is kapcsolta ezt a fejlesztést. Egyelőre nem fognak ilyen üzeneteket látni a felhasználók.

Galéria megnyitása

Chen elmondta, hogy tesztelési jelleggel bukkantak fel ezek az üzenetek, nem fizettek ezekért az érintett vállalatok. A felhasználói beszámolók szerint például a Target és a Peloton alkalmazásait mutatta a ChatGPT, és akik rányomtak ezekre, azok a beépülő applikációkat tehették próbára. A Peloton esetén például úgy lehet a ChatGPT-vel beszélgetni, hogy az a Peloton által biztosított információkon alapuló válaszokat adott a feltett kérdésekre.

Beépülő szolgáltatások már hosszú ideje vannak a ChatGPT-ben, de a jelek szerint nem használják ezeket elegen, emiatt próbálta volna az OpenAI népszerűsíteni a lehetőséget. Viszont ez meglehetősen balul sült el, ráadásul az időzítés is a lehető legrosszabb lett. Hiszen pont az után sikerült ezt összehozni, hogy a vállalat kapcsán arról lehetett hallani, hogy nem fog reklámozni, mert jelenleg a felhasználói élmény növelése sokkal fontosabb a Google Gemini elleni harcban.

Galéria megnyitása

Az OpenAI szakembere elmondta, hogy sajnálják, hogy nem megfelelően kommunikálták a változást, ezért a felhasználókat megzavarhatta ez az újítás. Ráadásul egyáltalán nem az volt a cél, hogy reklámozzák az adott szolgáltatásokat, tényleg csak a funkció megismertetése lett volna a cél.

„Egyetértek azzal, hogy mindent, ami reklámnak tűnik, óvatosan kell kezelni, és mi nem ennek megfelelően jártunk el ezúttal” – írta Mark Chen. „A nyelvi modell pontosságának javítása közben kikapcsoltuk ezt a fajta javaslatot. Emellett jobb beállítási lehetőségeket tervezünk, hogy ha a felhasználó nem találja hasznosnak az ajánlásokat a jövőben, akkor ezek számát lecsökkenthesse vagy kikapcsolhassa.”

Chen elmondása alapján ezek az ajánlók vissza fognak térni a későbbiekben, de a cég már rendesen fogja interpretálni ezt, hogy ne fusson bele újra ebbe a hibába. Az alkalmazásokkal egyébként az lenne a cél, hogy a ChatGPT adott témakörökben pontosabb válaszokat tudjon adni, hatékonyabban segítse a felhasználókat. A legjobb az lenne, ha ezt az emberek maguktól felismernék, és nem kellene mindenkinek az orra alá tolni az általános beszélgetésekben, mert egyáltalán nem alaptalan, ha ez nem tetszik az előfizetőknek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére