A Venturebeat valamint az Eurogamer is több, különálló forrásra hivatkozva számolt be arról, hogy az elmúlt hónapokban a Bungie és a Microsoft többször is tárgyalásokat folytatott egy esetleges felvásárlásról. A források szerint a Microsoft nagyon is szeretné, ha az üzlet végbemenne, azonban a Bungie túl sokat kér, így végül nem született megállapodás.
A források szerint a Bungie elsődleges célja az lett volna az eladással, hogy friss tőkét vonjanak be, ami szükséges az egyre gyarapodó munkavállalók és az új projektek miatt. A kínai NetEase egyébként korábban már 100 millió dollárral beszállt a stúdióba, de a Bungie működése és fejlesztései sosem voltak olcsók. Nem véletlen, hogy az Activision is kiszállt a stúdióval való együttműködésből a Destiny kapcsán, és azóta a Bungie a saját útját járja.
Mindez azért érdekes, mert a Bungie ugyebár korábban a Microsoft tulajdonában volt: a vállalat 2000-ben vásárolta meg a stúdiót, a Halo fejlesztésének nagyjából a felénél. Később azonban a Bungie függetlenedni akart, cserébe a Microsoft az egy adott mennyiségű új részt kért a Halo-sorozatból. Mire a 2009-es Halo 3: ODST a piacra került, a két fél már szakított, azonban a Bungie még 2010-ben elkészítette a Microsoft számára a Halo: Reach-t.
A Destiny 2 a korábban tervezettnél később, idén novemberben fogja megkezdeni negyedik évét a Beyond Light kiegészítővel, ami a megjelenés pillanatában elérhető lesz az Xbox Game Pass-előfizetők számára is - a Bungie ugyanis az Activisionnel történt szakítás után felbontotta azt a megállapodást is, hogy a Destiny új tartalmai először PlayStation-konzolokra érkezzenek meg.
Az ügyvezető Pete Parsons tagadta, hogy a Microsoft meg akarta vásárolni a Bungie-t, vagy hogy zajlottak volna tárgyalások a két fél között.
Parsons egyébként korábban arról beszélt, hogy az utóbbi időben ugyan teljes erővel a Destiny 2 különböző kiegészítőin dolgoztak, azonban végső soron ez adja majd meg nekik a lehetőséget, hogy új irányokat fedezhessenek fel, és 2025-re a világ egyik legjobb szórakoztatóipari vállalatává válhassanak.
"2025-ig nagyon pontosan látjuk, hogy milyen pontra kellene eljutnia a Destinynek, azonban addigra már új franchise-okat is szeretnénk a piacon látni" - mondta. Az információnk szerint Matter néven készül az egyik új játékuk, amikről korábbi pletykák alapján a következőket lehet tudni:
- könnyed hangvételű, vidám anyag lesz,
- amiben szeszélyes, komédiás karakterek kapnak majd helyet,
- és hogy mindenképp online szolgáltatás jelleggel működik majd,
- ahol könnyen lehet barátkozni, társaságokat kialakítani, és társaságokban játszani.