Shop menü

ÚJ SZEMÜVEGGEL RUKKOLT ELŐ AZ XREAL

Az eddigieknél jobb szórakozási élményt nyújthat majd az Xreal 1S, hiszen a kijelzője és a hangzása is fejlődött.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Új szemüveggel rukkolt elő az Xreal

Az Xreal szemüvegei elsősorban tartalomfogyasztásra szolgálnak, és nálunk is megvásárolhatók. Ezek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, és a vállalat most előhúzott a kalapból egy teljesen új konstrukciót. Az Xreal 1S Japánban debütált, de nemzetközi szinten forgalomba kerülhet.

Az Xreal One szemüvegek fölé sorol be a kínálatban az Xreal 1S, és az eddigieknél nagyobb, 52 fokos látószöget ígér, de nem ez teszi majd igazán érdekessé. Az eszköz a hivatalos adatok szerint két 0,68 hüvelykes Micro OLED kijelzőt használ, melyeket a Sony szállít a gyártónak.

Akár olyan érzést nyújthat a szemüveg tartalomfogyasztás közben, mintha a felhasználó egy 500 colos képernyőre tekintene 10 méterről.

Galéria megnyitása

A panelek 1920 x 1200 képpontos felbontással rendelkeznek, és 120 Hz-es képfrissítéssel üzemelhetnek. Az új szemüveg az eddigihez képest nagyobb fényerőt tud elérni, 600 helyett már 700 nitre képes a speciális egység. A kiegészítő 108 százalékos sRGB színtérlefedéssel dolgozik. A lencsék fényáteresztő képessége állítható három lépésben, lehet teljesen áteresztő, 35%-os és 100%-os takarásra állított.

Galéria megnyitása

Az Xreal 1S a világ első AR szemüvege, ami valós időben képes 2D tartalmakat 3D-be átalakítani. Erre az Xreal X1 rendszerchip biztosít lehetőséget, ami a cég saját fejlesztése.

Az eszköz ultraalacsony, 3 ms-os M2P (motion-to-photon) késleltetésre képes, ami azt jelenti, hogy minden mozgást szinte azonnal le tud reagálni, a felhasználó nem fog szinkronproblémát érzékelni. Támogatja az Xreal 1S a 3DoF fejkövetést is, és ezzel meg tudja azt valósítani, hogy a térben a felhasználó által nézett kép mindig előtte jelenjen meg, akkor is, ha közben forgatja a fejét, hogy „szétnézzen” a virtuális térben.

Galéria megnyitása

Az Xreal 1S támogatja az intelligens képkocka generálási lehetőséget a mozgások folyamatosabbá tételéhez, és azt is meg tudja oldani, hogy a kép torzítását korrigálja síkra, ha éppen erre lenne szükség. A különleges chip egyben tudja megoldani a különböző szenzoroktól érkező adatok feldolgozását, így teszi hatékonyabbá a működést a kiterjesztett valóság alkalmazása során.

Sajnos túl sokat nem tudunk az X1 chipről, de a cég által elmondottak alapján 4 nm-es csíkszélességen készül, ami egyszerre biztosít jó hatékonyságot és lehetőséget a nagy teljesítmény elérésére.

A megfelelő hangzást a Bose segítségével dolgozta ki az Xreal csapata, 3D térhangzást ígér az újdonsággal a vállalat.

Rendkívül dinamikus lesz a hangzás az eddigiekhez képest, ami javítani fogja a filmezés, játék vagy éppen a zenehallgatás élményét. Már a negyedik generációs térbeli hangzást nyújtja az Xreal 1S. Mikrofonból több is helyet kapott a keretben, és mindegyik szenzor irányított. Remek elektronikus zajszűrést biztosít a szemüveg annak érdekében, hogy a beszélgetések során tökéletesen lehessen érteni a felhasználó mondandóját.

Galéria megnyitása

Az Xreal 1S tervezése során minden eddiginél jobban ügyeltek arra, hogy kényelmes legyen a terméket viselni. 82 gramm a szemüveg, ami még mindig elég sok, de állítólag úgy oszlik el a tömege, hogy nem fogja túlzottan terhelni az orrnyerget. A szárakat rögzítő zsanérban van rugó, így jobban tudnak az emberek fejéhez idomulni, és az anyaghasználat is hozzájárul a jobb komforthoz.

Az újdonság Japánban 145 ezer forintnak megfelelő jenbe kerül majd bevezető áron, ami egyáltalán nem egy vészesen magas összeg. Csak egy színben, a képeken látható kivitelben lehet egyelőre megvásárolni a speciális szemüveget.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére