Az OLED technológia folyamatosan fejlődik, egyre jobb fényerőre képesek a tévék, egyre ellenállóbbak a tipikus problémákkal szemben, és bizony egyre olcsóbb is az előállításuk. A gyártók ezt az árelőnyt azonban igyekeznek a hasznuk növelésére fordítani, mint az árverseny fokozására, állítja a FlatpanelsHD.
A szaklap elemzései és kutatásai szerint a 65 colos képátlóval rendelkező OLED technológiás tévék előállítási költsége akár a felére csökkent 2020 óta, miközben a fogyasztói árak csak egy minimális csökkenést mutatnak.
„Emlékeztek még az OLED tévék korai időszakára, mikor az ipar szereplői arról beszéltek, hogy az OLED panelek előállítása olcsóbb lehet majd az LCD panelek gyártásánál is?” – teszi fel a kérdést cikkében a FlatpanelsHD. Hozzátéve azt, hogy a jelek szerint nem volt elég ehhez 13 év, vagy inkább csak a gyártók nem akarják olyan olcsón adni ezeket a paneleket.
A televíziós OLED panelek piacának legnagyobb szereplője az LG Display, aki olyan jó helyzetbe kerül, hogy igazából már több mint egy évtizede erős konkurencia nélkül élvezheti a vezető szerepet. Olyan szinten kontrollálja a szegmenst, hogy igazából a legnagyobb versenytársainak jelentős többségét is maga látja el OLED panelekkel. Szóval amikor a fogyasztói OLED tévé piacon csökken a piaci részesedése, valójában sok esetben akkor is hozzá folyik be a bevételek egy igen jelentős része.
Iparági forrásra hivatkozva azt állítja friss beszámolójában a szaklap, hogy 2020-ban egy 65 colos OLED panel nagyjából 1000 dollárba kerül, tavaly viszont már csak 600 dollár volt. Az idei évben ez nagy valószínűség szerint már az 500 dolláros árszint alá is becsúszhat. 2026-ra pedig újabb csökkenést vetít előre a cég a belső dokumentumokban.
Miközben a technológiát folyamatosan fejlesztette az LG, azért is nagyon sokat tett a mérnöki gárda, hogy az előállítási költségeket faragja. Az elmúlt 2-3 évben állítólag nagyon sokat sikerült javítani a kihozatali arányon, marginálisra csökkent a gyártási hibás egységek mennyisége. Ezen felül a kínai és a dél-koreai gyárak építési költségét is többnyire leírta mostanra a cég, ami főleg könyvelési oldalról fontos, de a pénzügyi jelentésekben végsősoron ez számít.
Továbbá úgy tudja az egyik dél-koreai lap, hogy 2026-ban az LG egy olyan dizájn innovációt fog meglépni, ami a képernyő meghajtó egységek struktúrájára fog fókuszálni, és a cél ebben az esetben is az előállítási költségek faragása. Ettől függetlenül a jövőben sem igazán érdemes arra számítani, hogy az árcsökkenés jelentősebben tükröződne a fogyasztói árakban. Ennek pedig az az oka, hogy az LG inkább a profitot választja, mert szüksége van rá.
A vállalat sosem volt túlságosan nyereséges, az idei második negyedévben is csökkenő üzemi profitról volt kénytelen beszámolni. Mindössze 453 millió dollárnak megfelelő hasznot tudott elkönyvelni, ami egy ekkora technológiai óriásnál elenyésző. 14,7 milliárd dolláros forgalom mellett maradt ilyen sovány profit a negyedév végére.