Az Amazon fokozatosan építgeti a saját zenestreaming megoldását, az Amazon Music-ot. A vállalat az év elején már bejelentette, hogy részben ingyenesen elérhetővé teszi ezt a szolgáltatást, cserébe pedig reklámokat fog csempészni a dalok közé. Most pedig ezen az úton még tovább ment a cég.
Az ingyenes zenehallgatási lehetőséget az Amazon egy komoly feltételhez kötötte eddig, ezzel csak azok az emberek élhettek, akik Echo eszközzel hallgatták a tartalmakat, most viszont fordult a kocka. Bejelentette az Amazon, hogy változtat az eddigi ingyenes felhasználási feltételeken, és már nem lesz szüksége a vállalat által biztosított hangszórók alkalmazása, ha ingyenesen szeretnék az emberek élvezni a zenéiket a Music kereteiben.
A tartalomszolgáltató mostantól Amazon Music-ot iPhone-ról, iPadről, Android rendszert futtató eszközökről, valamint az Amazon Fire TV termékekről is ingyenessé teszi, illetve még a webes elérést is garantálja ilyen formán. Viszont nem teljes korlátlanságról van itt szó a reklámok mellett sem. A zenekedvelő közönség több ezer válogatott állomást és számos toplistát hallgathat majd kedvére, de nem egészen bármit. Nagyjából 2 millió dalt fog össze az Amazon válogatása. A katalógus persze folyamatosan változni fog, hogy soha ne váljon unalmassá a szolgáltatás. Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Németországban élvezhetik ki az új lehetőséget először a felhasználók.
Az Amazon Music szolgáltatást egyébként sok különböző fizetős csomagban lehet élvezni a mostani ingyenes lehetőségen felül. Az Amazon Prime Music kifejezetten a Prime előfizetéssel jár, és ennek a keretében ugyanaz a 2 millió zeneszámos katalógus érhető el a Prime havidíjáért cserébe reklámmentesen, mint ingyenesen reklámokkal. Az Amazon Music Unlimited egyetlen eszközre 4 dollárt kóstál havi szinten, de csak Echo vagy Fire TV mellett lehet erre befizetni. A normál Amazon Music Unlimited csomag 10 dolláros havidíjért reklámoktól és készülékektől függetlenül biztosít hozzáférést. És van az Amazon Music HD, mely már veszteségmentes zenei élményt tud nyújtani rengeteg felvételnél havonta 15 dollárért.
Az Amazon a mostani hír kapcsán azt külön megjegyezte, hogy az ingyenes zenehallgatásra szavazóknak semmilyen fizetési információt nem kell közölnie. A rendszer nem fogja tárolni a kártyaadatokat. Napjainkban a biztonságot egyre sűrűbben emelik ki a cégek, és minden bizonnyal az Amazon is ezért világított rá erre.
Kíváncsian várjuk, hogy milyen hatással lesz ez a döntés az Amazon Music felhasználói táborára. Képes lesz-e nagyobb lendületet venni a növekedése, de az biztos, hogy igazán vonzó akkor lenne az ingyenes opció, ha megkötések nélkül, a teljes adatbázis lenne ezáltal elérhető.