Shop menü

SORBAN ÁLLNAK AZ AUTÓGYÁRTÓK A NVIDIA DRIVE PLATFORM BLACKWELL ALAPÚ TAGJÁÉRT

A Drive Thor esetében a cég már az MI-re helyezte a hangsúlyt, amin aligha kell meglepődni, miután a cég ezt a hype-ot meglovagolva tör előre már több mint egy éve.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Sorban állnak az autógyártók a Nvidia Drive platform Blackwell alapú tagjáért

Most jelentette be az Nvidia a Blackwell architektúrát, ami rendkívül izgalmasnak ígérkezik több szempontból is, és egy külön hírben számoltunk be az újításairól. A Blackwell a jövőben rengeteg Nvidia termékben fog megjelenni, és egyebek mellett a járművekbe tervezett Drive platform esetében is használatba lesz véve.

Az Nvidia már 2022-ben bejelentette, hogy érkezik a Drive Thor, ami egy autós központi számítógép lesz rendkívüli számítási kapacitással, és kiváló hatékonysággal. 1,5 évvel ezelőtt azt még nem lehetett tudni, hogy a Blackwell architektúra is helyet kap majd az új egységben, de már akkor arról beszélt a vállalat, hogy bődületes számítási kapacitással fog szolgálni az újdonság. 

Galéria megnyitása

Annak idején arról szólt a fáma, hogy FP8 esetén 2000 TFLOPS-ra lehet képes az egység, most viszont 1000 TFLOPS-ról tett említést a cég, de nem közölte, hogy ezt milyen formában tudja majd. Idővel a Drive Thor képességeiről részletesebb információkkal is szolgálhat majd a vállalat. Mivel már az elődnek tekinthető Drive Orin is egészen szép sikernek örvendett, biztosak vagyunk abban, hogy a Thor sem fog csalódást okozni az érdeklődőknek. 

Galéria megnyitása

Az Nvidia elmondása szerint a személyautóktól, a robottaxikon át az áruszállítmányozásért felelős kamionokig mindenhol megjelenhet majd a Drive Thor. Kiemelte a cég, hogy ez a platform már alkalmas a járművek fedélzeti rendszerén futtatni generatív MI szolgáltatásokat. A mesterséges intelligencia ezáltal offline is elérhető lesz minden körülmények között. Kiváló szórakoztató lehetőségekkel és utazásbiztonsági megoldásokkal egyaránt szolgálhat majd a Drive Thor. 

Galéria megnyitása

“A nagy számítási kapacitás megjelenése áttörésekhez vezetett, beleértve a generatív MI területét is, amely újradefiniálja az autonómiát és a globális közlekedési iparágat" - mondta Xinzhou Wu, az NVIDIA gépjármű ágazatért felelős alelnöke. "A Drive Orin továbbra is a mai modern autók számára elérhető legmegfelelőbb MI-t is támogató számítási platform, de most azt látjuk, hogy a mobilitás úttörői már előre tekintve az Nvidia Drive Thort is szeretnék bevetni a következő generációs, mesterséges intelligenciára már nagyobb hangsúlyt helyező járművekben.”

Arról már korábban beszélt az Nvidia, hogy a Zeeker lehet az első olyan márka, akinek az autójában a Drive Thor megjelenik. Most pedig újabb elkötelezett megrendelőket nevezett meg a cég a teljesség igénye nélkül. Kiemelt partner lesz az újdonság alkalmazásában a BYD, ami mostanra a világ legnagyobb villanyautó gyártója lett, és az Xpeng is használja majd a Drive Thort a következő generációs személyautóiban.

Galéria megnyitása

Továbbá sorban áll az új platformért a Hyper névre hallgató márka is, ami a GAC AION kezében van, és prémium kategóriás autókra fókuszál, szóval a lehető legmagasabb minőséget igyekszik biztosítani minden területen. És még a Li Auto nevét is megemlítette az Nvidia a bejelentésében. Nem meglepő módon ez is egy kínai gyártó. Tehát egyelőre a kínai közönség figyelmét keltette fel leginkább a Drive Thor, de idővel még több márka veheti majd ezt használatba.

Az Nvidia elmondta, hogy az Xpeng a hosszú ideje fejlesztett XNGP vezetéstámogató rendszerét új szintre akarja emelni a Drive Thor révén, és ez a Tesla Autopilot számára is komoly konkurenciát jelenthet majd. A Hyper már negyedik szintű önvezetés támogatásban gondolkodik, és a Drive Orin meghajtásával kínál jelenleg level 2+ képességeket. A BYD pedig az Nvidia Isaac és Omniverse platformjait is használja majd a gyártás és a fejlesztés során. 

Galéria megnyitása

A Drive Thort számos járműipari fejlesztői is használja majd, és már sokan dolgoznak ezzel. A Nuro nevű cég a level 4-es önvezetésen munkálkodik és a Nuro Driver alá a Drive Thort pakolták be, hogy megfelelő számítási kapacitást érjenek el. A WeRide is a negyedik szintű önvezetésen dolgozik, és a Lenovónak is kiemelt partnere. A Lenovo is egyre több járműipari megoldást kínál. A Waabi is a Thort használva fejleszt az áruszállításban résztvevő járművek számára, és lehetne még sorolni a támogatókat.

Az Nvidia nagyon bizakodik abban, hogy a Drive Thor a Blackwell architektúrát is bevetve nagy sikert arat majd. A cég több mint 10 éve dolgozik már azon, hogy egyre nagyobb járműipari beszállító legyen, és a kitartó munka gyümölcse most kezd igazán beérni. Tavaly éves szinten már 1,1 milliárd dollár bevétele származott erről a területről, ami 21%-os növekedést jelent, pedig az ünnepi időszaka nem is sikerült túl jól, akkor 8%-os csökkent a forgalma.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére