Lement az idei Made on YouTube esemény, és nem meglepő módon a mesterséges intelligencia alkalmazása volt a bejelentések egyik fő csapásiránya. Mindenki kap maga mellé egy MI asszisztenst, könnyebb lesz lépést tartani a trendekkel, fejlődik az automatikus szinkronizálás, és a személyazonossággal visszaélések felderítése is egyszerűbbé válik.
A Google a YouTube keretében is igyekszik dominálni a generatív MI eszközök bevezetésével és elterjesztésével. A Made on YouTube eseményen a cég nem győzte azt felsorolni, hogy a mesterséges intelligencia milyen formákban tűnik fel mostanra a színfalak mögött. Lehet MI-vel hátteret generálni, fotók és videók is létrehozhatók, de még zenéket is létre tud hozni a generatív MI. A jövőben pedig már a szervezési és marketing feladatokban is jobban fog segíteni a YouTube a tartalomkészítők számára.
Újdonság lesz az Ask Studio, ami lényegében egy olyan specifikus chatbot, aminek az lesz a feladata, hogy a YouTube videókkal kapcsolatos kérdésekben segítse az embereket. Lehet majd ettől tanácsos kérni, hogyan kellene a tartalmakat alakítani, hogy azok szélesebb közönséget tudjanak elérni, jobban tudjanak teljesíteni. Úgy írja le az Ask Studiót a YouTube, mint egy kreatív asszisztens, ami folyamatosan rendelkezésre áll, mindig a topon van, és igyekszik segíteni a készítőket mindenben felmerülő kérdésben, ami a platformmal kapcsolatos.
Képes az Ask Studio elemzéseket készíteni a videók és a csatornák teljesítményéről, össze tud vetni statisztikai adatokat tetszőleges szempontok alapján, meg tudja mondani, mely jelenetek a legnézettebbek, és ezek alapján segít kitalálni, hogyan lehet a nézőket hosszabb időre a képernyő elé szegezni. Megkérhető arra is az Ask Studio, hogy foglalja össze a videóhoz érkezett hozzászólásokat. Elvileg azt is képes lesz kitalálni ez az eszköz, hogy miért lehet például egy nézettségcsökkenés, és hogyan tehet ez ellen az ember. Pillanatok alatt segíthet abban is, hogy a kommentekre összehozzon egy gyors reakció videót a készítő, amit a Shorts keretében tud megosztani.
Arra is lehetőséget nyújt a továbbiakban a YouTube, hogy a készítők A/B teszteljenek különböző címeket és előnézeti képeket egy szűkebb közönséggel, és amelyik kombináció több nézőt hoz, azzal a beállítással tudják majd a széles közönség elé tárni a felvételeiket. Ennek a funkciónak volt már egy előfutára, ahol csak az előnézeti lehetett tesztelni. A jelek szerint jól teljesített az az eszköz, ezért jöhet a fejlettebb opció.
A YouTube az Inspiration lapon a továbbiakba új módokon fogja segíteni a készítőket abban, hogy népszerűbb anyagokat tudjanak gyártani. A trendek alapján elemzésekkel meghatározza a platform, hogy melyek azok a témák, amik felkapottak, mivel érdemes foglalkozni. Emellett egyéb kreatív ötleteket is fel lehet majd fedezni, amikkel tovább fokozható a siker esélye. Sokszor tud nagyot lendíteni egy csatornán egy kollaboráció, és a YouTube kínál már külön felületet az együttműködések menedzselésére.
A idei évben fokozottan terjedni kezdtek a szinkronizált videók, minden korábbinál több ilyen tartalommal lehet találkozni már itthon is. Az auto dubbing terjedését a YouTube azzal fogja a továbbiakban még jobban segíteni, hogy fejleszti a szájszinkront. Ennek köszönhetően még jobb lesz ezeknél a tartalmaknál a fogyasztói élmény. Nemcsak a saját anyanyelvén szólalnak majd meg a videók, hanem a beszéd és a szájmozgás is egészen jó összhangba kerül majd, így természetesebb végeredmény várja majd a közönséget. Most 20 nyelven támogatja a szinkronizálást a YouTube, ami fokozatosan bővülni fog.
Végül a cég létrehozott egy olyan eszközt is, ami képes lesz felderíteni a YouTube-on olyan videókat, amik a személyazonosság és a formátum ellopásával próbálkoznak a népszerű tartalmak farvizét kihasználni. Ezt is mesterséges intelligenciával oldja meg a platform, az MI technológia felismeri majd a több millió videó között a felmerülő azonosságokat. Egy ideje már kísérletezett ezzel a cég, és most nyílt béta verzióban elérhető lesz az összes YouTube Partner Programos tartalomgyártó számára.