Doppl néven jelent meg az alkalmazásboltokban a Google új alkalmazása, ami egészen pontosan a Google Labs munkatársainak köszönhetően szültetett meg. Egy mellékes fejlesztési projektként indult még korábban, de a jelek szerint a vállalat komoly fantáziát lát ebben, azért széles körben elérhetővé tette.
A virtuális ruhapróbálás egy olyan terület, ami több évvel ezelőtt indult, viszont bőven van még ezen a fronton mozgástér. Általában egészen primitív megoldások akadnak ezen a területen, de a fejlesztések azt mutatják, hogy nagyon messzire lehet menni a legmodernebb technológiákkal. A virtuális ruhapróba funkció alapesetben egyszerűen a felhasználó képére illeszti egy termék hivatalos renderképét, a Google Labs szakemberei viszont ennél sokkal messzebbre mentek.
A Doppl a mesterséges intelligenciával és a kiterjesztett valósággal rendes videót képes létrehozni a felhasználókról a kipróbálni kívánt ruhadarabokkal.
A felhasználóknak csak egy-egy fotót kell feltölteni az alkalmazás használatához, az adatokból a Google Labs fejlesztése egy néhány másodperces animációt, videót generál, amiken sokkal jobban eldönthető, hogy mennyire áll jól egy ruhadarab a felhasználón, mint egyetlen összemontírozott képen. Arról nem esett szó egyelőre, hogy milyen modellt használ ehhez a vállalat, viszont nem lenne meglepő, hogy a Veo 3 állna a háttérben, amivel mostanában az internet népe előszeretettel zsonglőrködik.
Az applikáció kapcsán a Google kiemelte, hogy csak egy kísérleti projekt, amit mindenképpen figyelembe kell venni a használata során. Az első beszámolók alapján egyértelműen kijelenthető, hogy vannak még vele problémák, egyáltalán nem garantált, hogy minden esetben tökéletesen mutatja be a ruhákat. Viszont a fejlesztők nagyon pozitívan tekintenek a jövőbe, és az a cél a mostani bevezetéssel, hogy minél több információt, visszajelzést tudjon gyűjteni a Doppl mögött álló csapat.
Sakshi Rambhia, a Google Labs termékmenedzsere el is mondta, hogy számítanak az érdeklődők minden tapasztalatára, megfigyelésére. Ezek mentén úgy véli, hogy egyrészt jobb szolgáltatást tudnak majd létrehozni, másrészt lendületesebb lehet a szoftver fejlődése, hamarabb nyerheti el a végleges formáját.
A Google már a májusi fejlesztői konferencián beszélt arról, hogy a Shopping platformot egy virtuális ruhapróba eszközzel fogja felszerelni, és a Doppl lényegében ez a funkció. A Google Labs csapata dolgozik ezen, de még mielőtt a Shoppingba integrálnák, külön is elérhetővé tették a felhasználók számára.
A Doppl platformfüggetlenül igénybe vehető, viszont azt látni kell, hogy az iOS-ből aránylag friss, a 16.0 kiadás szükséges a telepítéséhez, miközben az Android esetében sokkal nagyobb a mozgástér, még a régi Android 5.0-t futtató okostelefonok számára is elérhető lett. A mi szempontunkból viszont sokkal lényegesebb ennél, hogy első körben még csak az Egyesült Államokban lehet kipróbálni. Bízunk abban, hogy hamarosan lazítani fog a Google a regionális korlátozáson.
A jövőben a keresőóriás valószínűleg egyre több kísérleti alkalmazást fog a publikum számára elérhetővé tenni. A kiélezett piaci versenyben nem nagyon tudja magának azt a „luxust” megengedni egyik cég sem, hogy kivár a fejlesztésekkel. Ilyen formában kommunikálva pedig bízhat abban, hogy az emberek is elnézőbbek. Hiszen mégis csak kiemelték, hogy kísérleti fejlesztésről van szó, és egyébként is csak a Google Labs fejlesztése ez.