Bejelentette a YouTube csapata, hogy ezúttal a videós platform egy olyan funkcióval bővül, ami közvetlenül az anyavállalattól érkezik. Beépül a Google Lens a YouTube Shorts videók felületébe, ez pedig sok esetben jól jöhet majd a rövid videók pörgetése közben.
A TikTok által inspirálva létrehozott YouTube Shorts óriási siker lett, és egyre több nézőt mozgat meg. Már 2024-re elérte a vállalat, hogy napi szinten 90 milliárd megtekintést érjenek el ezek a videók, azóta pedig csak még tovább emelkedhetett ez a szám. Több mint 2 milliárd ember fogyasztja már ezeket rendszeresen, miközben egyre hosszabbak és tartalmasabbak, minőségibbek lesznek ezek a felvételek is.
Sok érdekességet lehet már látni a Shorts videókban, és a Google felismerte, hogy az emberek előszeretettel keresnek a rövid videókból kimentett képernyőképeken részleteket a Google Lenst használva. Ezért döntött úgy, hogy közvetlen megoldást vezet be erre, és a jövőben már lesz egy dedikált gomb arra, hogy bármilyen részletet lehessen a videókból keresni a vállalat fejlett képkereső rendszerét munkára fogva. A cég abban bízik, hogy ezáltal még több ember fogja előszeretettel használni a videózás közben a Google Lenst.
Hogy működik az újítás, hogyan lehet igénybe venni? A mobiltelefonos YouTube alkalmazás megnyitását követően értelemszerűen a Shorts szekció felé kell venni az irányt. Miközben mennek a videók, és meglát valami érdekeset az ember a képen, meg kell majd állítani a felvételt, és a szüneteltetési képernyőn a felső szekcióban az eddig megszokott „Előfizetések”, „Élő” és „Vásárlás” gombok előtt fog feltűnni a sorban a „Lens” feliratú gomb. Ennek a megnyomását követően ki lehet majd jelölni bekarikázással, hogy a képen pontosan mire lenne kíváncsi az ember. És már indul is a keresés a képernyő aljáról felugró képi találatokkal.
Nagyon hasonló Lens-élmény lesz itt átélhető, mint az Androidba fokozatosan beépülő Bekarikázással keresés funkciónál. A Google az elmúlt időszakban nagyon sokat dolgozott azon, hogy a Google Lenst minél több helyen alkalmazza. Kíváncsian várjuk, hogy legközelebb hol fog megjelenni ez a funkció, az ugyanis az eddig látottak alapján nem kérdéses, hogy további feladatokat, helyeket talál majd ennek a vállalat.
A YouTube kapcsán érdekesség volt még a napokban, hogy a Nielsen legfrissebb felmérése alapján ez a platform képes a legtöbb nézőt a tévékészülékek elé ültetni az Egyesült Államokban. Már harmadik hónapja folyamatosan vezeti a televíziós médiafogyasztási felmérést a YouTube, és eléggé magabiztos lehet a platform a fölénye alapján.
Az áprilisi adatok szerint a tévénézők 12,4 százalékban a YouTube-ot választották, és a Disney a második helyen már csak 10,7%-os részesedést tudott elérni. A harmadik helyen a Paramount szolgáltatását jegyzi a Nielsen felmérése 8,9 százalékos eredménnyel. A Netflix szénája nem áll jól, már csak az ötödik helyen futott be, miután még az NBCUniversal is képes volt nagyobb aktivitást elérni.
Az utóbb időben nagyon jól ment a YouTube-nak a tévéképernyők meghódítása, és a Shorts formátumhoz vissza is tudunk innen kötni. Hiszen a cég az év elején a 20. születésnapja alkalmával beszélt arról, hogy már a tévéken is kiemeltebb szerepet, helyet fognak kapni a rövid, vertikális formátumú videók. Egyből az alkalmazások felső sorában jelenhetnek meg ezek a tartalmak.