A német autógyártók mindig arra törekednek, hogy technológiai szempontból kiváló megoldásokkal szolgáljanak, a Mercedes-Benz pedig különösen sok energiát fordít arra, hogy multimédiás szempontból igyekezzen lenyűgözni a vásárlókat. Az új E-osztályt olyan infotainment rendszerrel látta el, ami még a fiatalok képzeletét is túlszárnyalja.
Hamarosan mindent megtudhatnak az érdeklődők az új generációs E-osztályról, a vállalat azt is megmutatta, hogy a fedélzeti rendszer milyen fejlesztéseket tartogat. A Mercedes-Benz büszke a fejlesztéseire, és ezért külön ki szerette volna emelni ezt a részt. Ebben persze semmi meglepő nincs, elnézve azt, hogy milyen dolgokkal állunk szemben. Ami még az avatatlan szemeknek is azonnal szemet szúrhat, hogy brutális mennyiségű LED szalag fut az utastérben a hangulatvilágítás biztosítására. Kicsit úgy érezheti majd magát az ember, mintha egy diszkó közepén állna, csak a tükörgömb hiányzik a plafonról.
A használat szempontjából már lényegesen fontosabb, hogy az új E-osztály megkapja a Superscreen képernyőt, ami egy kombinált, hatalmas képfelületet biztosít majd jóformán a műszerfal teljes szélességében. Persze egy kicsit kisebb a Superscreen, mint az S-osztályban (ahol már Hyperscreen a neve), de a szórakoztató értékét tekintve egy árnyalatnyival sem lett rosszabb. A képernyők belesimulnak a beltérbe, a levegő befúvókat mindenhol nagyon szépen elrejtette a Mercedes-Benz, ezzel fokozva a letisztult látványt.
A műszerfal tetején megfigyelhető egy apró, de határozott kitüremkedés, ebben helyezkedik el a kamera. A szelfikamera arra szolgál majd, mint amire az okostelefonokban is, a videohívások bonyolításakor lehet erre támaszkodni. Lehetőséget nyújt az E-osztály arra, hogy a felhasználó az autóban ülve vegyen részt videokonferencián, és ehhez nem kell külön a mobilját a műszerfalra eszkábálni. Támogatja a Mercedes-Benz a Zoomot és a Cisco által fejlesztett Webex rendszert is. Lehet majd a fedélzeti rendszeren TikTokozni, és vélhetően annak sem lesz akadálya, hogy útközben készítsen a sofőr TikTok videót.
Természetesen az S-osztállyal bemutatott MBUX felhasználói felület áll majd rendelkezésre, a következő években a Mercedes-Benz mindenhol ezt igyekszik majd bevetni, miközben még fejlesztgeti is. Itt a legújabb szoftver van már jelen, amit a fejlesztők úgy alakítottak, hogy még simábban lehessen frissíteni távolról, és a rengeteg adatfolyamot gördülékenyebben tudja majd mozgatni. Az Entertainment Plus csomaggal már 5G támogatást is kapni fognak a járművek és egyéb kapcsolati lehetőségek is biztosítottak lesznek.
A kezelőfelület lényegében pontosan olyan, mint a mobiltelefonokon, és annyira reszponzív is, mint egy felsőbb árkategóriás mobil. A testreszabhatóság is szélesebb keretek között működik, több lehetősége van az embereknek például az elsődlegesen elérhető ikonokat átvariálni. Lesz játékra is lehetőség, és több mint 30 különböző streaming platform dedikált alkalmazása érhető majd el az E-osztályban. Frissült a digitális asszisztens is, ezt természetesebben lehet majd kezelni.
A „nagy zene” sem maradhatott ki: a 2024-es E-osztály már egy olyan Burmester 4D hangrendszert vonultat fel, ami 17 hangszóróból épül fel. Ezeket a legérdekesebb helyekre pakolták szét az utascellában a tervezők, hogy a lehető legjobb térérzetet érjék el. Dolby Atmos támogatás is van, és a Térbeli hangzást is tudja a jármű hangrendszere. A LED-es világítást a zenével összhangba lehet hozni, ha valaki szeretné az audiovizuális élményt a csúcsra járatni. A Mercedesnél külön mérnöki csapat dolgozott a hangvizualizációs funkción.
Ilyen összetett infotainment rendszer mellett azt is el kell mondani, hogy nem lehet majd csak úgy bármely funkciót használni menet közben. Számos biztonsági korlátozásra kell számítania a jövőbeli tulajdonosoknak. Az MBUX a jármű állapotának függvényében bizonyos funkciókat korlátozni fog. Lesz olyan dolog, amit csak álló autónál lehet használni, és olyan is, ami csak utasok szállításakor megy majd, de még a Drive Pilot önvezetés használatához is kapcsolódnak megkötések. A vezetést támogató rendszerek sokat fejlődtek, a 3. szintű önvezetés biztosított.
A Mercedes-Benz a most megjelent fejlesztéseket a jövőben kiterjeszti majd a többi modelljére is, persze megfelelő felszereltségi szint esetén. Szóval nem kell attól tartani, hogy csak ebben az autóban lesz szelfikamera és dedikált TikTok elérés, idővel a többi osztály is részesülhet ezekből, ahogy jönnek a modellváltások.