Shop menü

NÖVEKEDNI KEZDETT A TELEVÍZIÓK PIACA, ÉLEN A SAMSUNGGAL

A prémium OLED tévék piacán továbbra is az LG dominál, és ezeknek az eladása is egyre nagyobb volument ölt.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Növekedni kezdett a televíziók piaca, élen a Samsunggal

Az Omdia friss adatokat közölt a televíziók piacával kapcsolatosan, a piacvezető szereplők pedig büszkén emelték ki a szép eredményeiket. Ahogy a mobilok, úgy a TV-k eladása sem alakult túl jól az elmúlt években, de 2024-ben megtörtént a trendfordulás, ami mindenképpen komoly örömre adhat okot a cégek szempontjából.

A globális tévépiac éveken át tartó lejtmenetet és stagnálást követően 3 százalékos növekedést tudott felmutatni. Ez nem sok, de így is nagy jelentősége van, hiszen 2021-ben volt utoljára növekedés ebben a szegmensben.

Az Omdia által elemezett adatok alapján 208,83 millió televíziót vásároltak tavaly az emberek.

A jelentésből azt lehet látni, hogy a prémium szegmens előbb éledt, a drágább televíziókra már egy évvel korábban is nagyobb volt a kereslet, és most is ezeknek az értékesítési mutatója emelkedett a leginkább. Egyre többen visznek haza OLED tévét, miközben arról egyáltalán nem beszélhetünk, hogy a technológia megfizethetőbbé vált volna. Egy ideje már nincs árcsökkenés, a kereslet azonban így is 8 százalékkal magasabb lett.

6,07 millió OLED televíziót sikerült a gyártóknak leszállítania 2024-ben. Ezt a szegmenst pedig továbbra is az LG uralja.

Mindent összesítve a Samsung lett a piacvezető, ami valószínűleg senkinek nem okoz meglepetést. Tudniillik a Samsung egy egészen hihetetlen szériában van, 2006 óta minden évben neki sikerül felállni a dobogó legfelső fokára, soha nem volt még egyetlen gyártó sem ennyire sikeres a tévék szegmensében.

Galéria megnyitása

Ezúttal 28,3 százalékos piaci részesedést tudott elérni a Samsung, megerősítette a helyét az élen. A cég a prémium szegmensben is vezet, ott már 49,6% a részesedése, az 75 colnál nagyobb berendezéseknek pedig a 28,7%-át szállítja magában. A prémium termékek frontján elsősorban a QLED technológiának hála áll jól, ezekből 8,34 milliót szállított le, míg OLED TV-kel 1,44 milliós forgalmat ért el.

A Samsung szerint egyértelmű, hogy a vásárlók maximális bizalmat szavaztak a számára és folyamatosan megbíznak a termékeiben. „Továbbra is elkötelezettek leszünk amellett, hogy vezessük a televíziók iparágát a jövőben, olyan innovatív megoldásokkal, mint például az MI-alapú TV készülékek. A termékek és a szolgáltatások szintjén is arra helyezzük a fókuszt, hogy értéket teremtsünk.” – jelentette ki a vállalat az eredménye kapcsán.

Az OLED televíziók területén az LG piaci részesedése lassan, de csökken, azonban még így is 52,4 százalékos dominanciát mutat. Ezen a fronton már a Samsung lett a második, éves szinten 42%-os növekedést követően. Azonban részben már ez is az LG sikere, ugyanis tavaly óta már jelentős arányban vannak a Samsung OLED tévékben is LG által gyártott panelek, miközben más konkurenseinek is szállít az LG.

Galéria megnyitása

Az ultranagy, 75 hüvelyket meghaladó méretű OLED tévék frontján is az LG viszi a prímet, az Omdia számai szerint 57,5%-os piaci részesedést tudott elérni. Az OLED tévék folyamatosan egyre nagyobb arányban fogynak, az LCD-kel szemben. A 75 colnál nagyobb tévék között már 16 százalékos részesedést visznek az OLED-ek, miközben összességében még csak 3%-ról beszélhetünk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére