Shop menü

NEM VONZZA MÁR A VÁSÁRLÓKAT AZ APPLE WATCH

A Counterpoint beszámolója szerint folyamatosan csökken a termék értékesítési mutatója, és a pénzügyi eredmények is ezt tükrözik.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Nem vonzza már a vásárlókat az Apple Watch

Az elmúlt időszakban az Apple-nek több problémával is szembe kell néznie, nem áll jól a szénája Kínában, és Donald Trump vámháborúja is komoly veszteséget okozhat számára. A Counterpoint Research pedig rámutatott most arra, hogy az okosórák frontján is gondban van a cég.

Esett az Apple Watch forgalma éves szinten, és nem is az első alkalommal. A friss adatok alapján az a kép kezd kirajzolódni, hogy egész egyszerűen túl van a csúcson a vállalat ezen a területen.

A vállalat folyamatosan igyekszik fejleszteni minden termékénél, de a Watch esetében képtelen annyival többet nyújtani a vásárlóknak, hogy fellendüljön a forgalma. 2024-ben az Ultra sem kapott utódot, ami az elmúlt évek egyik nagy dobásának számított ezen a téren. Zsinórban kettő évben kellett a cégnek forgalomcsökkenést elkönyvelnie. Erről persze nem hivatalos adatokból tudunk, mert az okosórákról külön nem szokott beszámolni a cég semmilyen formában.

A Counterpoint friss összegzése alapján nem is szerény mértékben esett vissza a Watch modellek iránti kereslet, hanem erősen növekvő tempóban fogynak a vásárlók. 2024-ben az Apple 19 százalékkal kevesebb okosórát tudott eladni, mint 2023-ban. Miközben már 2023-ban is 10 százalékos csökkenés történt az értékesítésekben. Ezt megelőzően, 2022-ben pedig stagnált a különböző Watch variánsok forgalma.

Galéria megnyitása

Az elemzők adatai alapján szignifikáns volt a visszaesés egész Észak-Amerikában, márpedig elsősorban az amerikai piac jelenti az Apple forgalmának mozgatórugóját. Azt is hozzátette a Counterpoint, hogy az elmúlt 5 negyedévben állandóan esett az eladási mutató, még akkor is, mikor a tavalyi újdonságok debütáltak, és az ünnepi időszak sem hozott örömre okot adó eredményt. Az elemzők szerint a friss Watch SE hiánya is gondot jelentett azon felül, hogy az Ultrából sem jött új generáció 2024-ben.

Az Apple idei első negyedéves beszámolója kapcsán is megjegyeztük, hogy az okosórákat, fül- és fejhallgatókat magában foglaló részleg forgalma csökkent. Az egy évvel korábbi 7,9 milliárd dolláros bevétel 7,52 milliárd dollárra apadt. Persze ezen a területen többféle termékből származó forgalmat könyvel el a cég, de semmi esetre sem nevezhető jó előjelnek ez az eredmény. Jó eséllyel még tovább estek a Watch eladások.

Galéria megnyitása

A cupertinóiak pontosan látják, hogy gond van ezzel a részleggel, éppen ezért az utóbbi időben elkezdtek egyre több harmadik féltől származó terméknek teret adni a saját felületükön. Ezek forgalmát pedig a kiegészítők értékesítésénél könyveli el a vállalat. Ezzel a „trükkel” valamennyire képes kompenzálni az AirPods és a Watch modellek keresletcsökkenéséből eredő gyengélkedést.

Azt nagyon nehéz megmondani most, hogy az idei év második fele miként fog alakulni, de az aktuális negyedévtől sem várnak javulást az elemzők. Nem érkezik új termék, ami felrázhatná az érdeklődést. Az év végére viszont idén sok újdonság érkezhet. Befuthat egy új Watch Ultra, miközben végre frissülhet a Watch SE is, amiből legutóbb 2022-ben érkezett új variáns.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére