Shop menü

NEM TUDNI MENNYI KELT EL PS5-ÖN A CONCORDBÓL, DE A STEAM RAJTJA AZ ABSZOLÚT KATASZTRÓFA

A béta alapján se volt sok remény a sikerre.
Török Roland
Török Roland
Nem tudni mennyi kelt el PS5-ön a Concordból, de a Steam rajtja az abszolút katasztrófa

A Concord a Sony legújabb nagy költségvetésű, első személyes lövöldözős játéka, ami PlayStation 5-re és PC-re jelent meg. 

Amikor a Sony először bemutatta a State of Play eseményen, őszintén úgy gondoltam, ez egy nagyszerű játék lehet, hiszen a videója elég izgalmasra sikerült. Úgy tűnt, hogy ebből egy remek akció űrkalandjáték lehet, amilyennek lenne helye a könyvtárunkban. 

Hamar kiderült azonban, hogy erről szó sincs, hiszen ez (is) egy 5v5 multiplayer lövölde lesz, ami az Overwatch-ot ültette át egy sci-fi környezetbe, mindezt pedig 40 eurós áron PC-n, és 15 000 forintos áron PlayStation 5 gépeken. 

A játék korábban kapott egy nyílt béta lehetőséget, amihez bárki csatlakozhatott, ám már ekkor látszódott, hogy gond lehet a Concord körül. 

Az egyik probléma az volt, hogy a játék egyáltalán nem volt szórakoztató. A játékmenet lassú, ismétlődő, a pálya kialakítása pedig kellemetlen volt. Előfordult, hogy percekig keresték a csapatok egymást, mert a körbejárhatóság miatt nem lehetett tudni hol az ellenség.  

De ezt a fajta játékmenetet PC-n nem sokan próbálták ki, mivel alig töltötte le pár száz ember az ingyenes bétát is. 

A játék rossz híre ugyanis több pontra is visszavezethető. Egyrészről a DEI jelenlét ebben a multiplayer 5v5 játékban sokak szerint eleve túlerőltetett, másrészről a játék PlayStation Network fiók meglétét követelte a PC-s felhasználóktól is, ami a Helldivers 2 óta tudjuk, hogy az új szitokszó a PC-s közösségeken belül. 

A játék végre megjelent, így végre tudjuk, hogyan teljesít, legalábbis PC-n. 

A Concord nem csak, hogy a Steam főoldalára nem tudott kikerülni, de megjelenésének másnapján már csak 185-en játszanak vele. 

Galéria megnyitása

A Steam főoldaláról való kimaradás azt jelenti, hogy valószínűleg kevesebb, mint 7000 ember rakta a játékot kívánságlistájára, így egyszerűen a Steam algoritmusa figyelembe se vette a létezését. A legelképesztőbb az egészben, hogy a csúfos bukásnak elkönyvelt, már régebben megjelent PayDay 3-mal is sokkal többen játszanak, mint a Concorddal. 

Pedig a Sony tényleg mindent elkövetett, hogy a játékot promotálja. Rengeteg reklám, trailer, fejlesztői interjú és más bejegyzéssel próbálta támogatni a Concord rajtját, ám ez nem hatotta meg a közösséget. A Concord nem tudni, hogyan teljesít PlayStation 5 gépeken, valószínűleg ennél azért jobban, de szinte kizárt, hogy akkora legyen a különbség, hogy ez a játék jelenlegi állapotában visszahozza a fejlesztési költségeket, a játék ugyanis 8 évig készült.

Egyes játékosok már azt is kiszámolták, hogy játékosonként nagyjából 75 000 000 forintnyi bukást könyvelhet el a Sony, így többek szerint ez lehet a Sony valaha volt legnagyobb kudarca. 

Kíváncsiak leszünk, hogy meddig húzza a játék, esetleg van-e valami vészforgatókönyv a fejlesztő Firewalk stúdiónál, ami megmentheti a címet. Mivel multiplayer játékról van szó, nagyon hamar dönthet úgy a kiadó, hogy nincs értelme működtetni, és a lehető leghamarabb le is kapcsolják majd a szervereket. 

A Free to Play modellre átváltás lehetne akár mentsvára a címnek, de tekintve, hogy az ingyenes bétával is alig játszottak a játékosok, nehéz lenne bizakodni a cím jövőjét illetően.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére