Mobil marketing – A nagy kihívás

Az amerikaiak túlnyomó többsége nem rajong a mobil marketingért. Ez derül ki a Forrester Research piackutató vállalat nemrégiben elvégzett „Felkészült már az Egyesült Államok a mobil marketingre?” címet viselő felméréséből. Az online felhasználók 79%-a nem tudja elképzelni, hogy hirdetéseket fogadjon a mobiltelefonján, erre a megkérdezettek mindössze 3 %-a lenne hajlandó.

Mobil marketing – A nagy kihívás

Az amerikaiak túlnyomó többsége nem rajong a mobil marketingért. Ez derül ki a Forrester Research piackutató vállalat nemrégiben elvégzett „Felkészült már az Egyesült Államok a mobil marketingre?” címet viselő felméréséből. Az online felhasználók 79%-a nem tudja elképzelni, hogy hirdetéseket fogadjon a mobiltelefonján, erre a megkérdezettek mindössze 3 %-a lenne hajlandó.

Christine Spivey Overby a Forrester piackutatója, aki maga is részt vett a tanulmány elkészítésében, így nyilatkozott: „Mindannyian úgy nőttünk fel, hogy a TV reklámok állandóan megszakítják kedvenc műsorainkat. Emiatt úgy gondolunk a hirdetésekre, mint zavaró tényezőkre. Különösen igaz ez akkor, ha egy olyan személyes tárgyunkról van szó, mint a mobiltelefonunk, amit a kezünkben tartunk és a zsebünkben hordunk. Éppen ezért, az a gondolat, hogy a saját mobiltelefonjukon zavarja egy hirdető, a fogyasztók számára elfogadhatatlan.”

A tanulmány szerint háromféleképpen lehet leküzdeni a mobil marketing terjedésének útjában álló akadályokat. A szöveges üzenetekhez kuponokat és rövid kódokat lehetne mellékelni; vagy a mobiltelefonok böngészőjén banner hirdetéseket alkalmazni, valamint reklámokat magukba foglaló alkalmazásokat és mobiltartalmakat lehetne létrehozni.

A tanulmány szerint a hirdetőknek alaposan át kellene gondolniuk, hogy milyen üzenetet szeretnének továbbítani és milyen eszközökkel.  Legyen minél rövidebb az üzenet, és mérni kell a hatását is. A célközönség az X és Y generáció legyen, mivel ők a legkönnyebben elérhetőek a mobil marketingen keresztül.

„A marketerek nem hagyhatják figyelmen kívül a mobiltelefonokat” − nyilatkozta Overby. „Mivel ez még mindig egy nagyon új piac, 2007 a legtöbb hirdetőnek a felfedezés éve lesz, ezzel mindenképpen számolnunk kell a jövőben.” 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward