Az idei év egyelőre nagyon jól alakul az Alphabetnél, a Google anyavállalatánál. Nemcsak, hogy folyamatosan képes növekedni, de sorozatosan túlteljesíti az elemzői várakozásokat is. Pedig a szakemberek nem teszik alacsonyra a lécet a vállalat előtt. Persze a kutatási pénzek most is sok veszteséget okoztak, és a Cloud kiadások is nőnek, de ezekkel folyamatosan kalkulál a cég.
Tavaly ilyenkor az Alphabet bevétele összesen 84,7 milliárd dollár volt, az elemzők azt jelezték előre, hogy most 94 milliárd dollár körüli összegről számolhat be a cég, és ehhez képest siketült 96,43 milliár dolláros forgalmat felmutatni.
Elsősorban a Google és a YouTube növekedésének köszönhetően a vállalat 14 százalékkal tudta fentebb tornászni a forgalmát, ami mindenképpen figyelemreméltó a világ egyik legnagyobb technológiai cégénél. Ráadásul úgy volt képes dinamikus növekedést elérni a cég, hogy közben a nyereség is felívelőben maradt, és ugyanolyan „haszonkulccsal” (32%) tudott működni, mint egy évvel ezelőtt.
A holding működési nyeresége elérte a 31,27 milliárd dollárt, a nettó eredménye pedig még szebb mértékben emelkedett, és hajszál híján 28,2 milliárd lett.
Eszméletlen növekedési iramot diktál az Alphabet, a teljes profitja 3,5 milliárd dollárral emelkedett egy év leforgása alatt, ami csaknem 20%-os emelkedést jelent. Úgy látja a vállalat, hogy a további növekedés kulcsa a mesterséges intelligenciában rejlik, és ebből minden téren igyekszik kivenni a részét, ami sok kiadással jár. Az év elején azzal számolt a vállalat, hogy 75 milliárd dollárt költhet MI stratégiai beruházásokra, most viszont már 85 milliárd dollárról beszélhetünk.
A Google Cloud is a mesterséges intelligencia miatt tud szépen növekedni. Az elemzők arra számítottak, hogy ebből 13,11 milliárd dollár bevétel származik majd, de sikerült a cégnek 13,62 milliárd dolláros forgalmat elérnie. Ez több mint 3 milliárd dollár növekedés éves szinten, egészen pontosan 31,6%-kal hízott a felhős infrastruktúrák összesített bevétele. A nyereség pedig több mint a duplájára emelkedett, 1,17 milliárd dollárról 2,83 milliárd dollárra lőtt ki.
Persze az igazán nagy pénz továbbra is a hirdetési rendszerben van, ebből most 71,34 milliárd dollárja származott a cégnek, ami 10,4%-os növekedés eredményeként jött össze. Panaszra nincs ok ilyen szinten sem. A YouTube is jól teljesít, több mint 1 milliárd dollárral lett nagyobb a videós platformból származó reklámok bevétele, megközelítőleg 9,8 milliárd dollár folyt be videók előtt és közben megjelenő hirdetésekből. Ez benne van a fent említett teljes összegben.
Nagyon szépen muzsikálnak a Google különböző szolgáltatásai, eszközei is. Az előfizetésekből, mobileladásokból és egyebekből 11,2 milliárd jött össze, ami majdnem 2 milliárd dollárral múlja felül az egy évvel korábbi számot. Ebben benne vannak a YouTube különböző előfizetési lehetőségei is.
A Google minden negyedévben Other Bets címszó alatt könyveli el a kutatási projekteket, kisebb fejlesztéseket. Ide tartozik egyebek mellett például a Waymo is, ami egyébként már termel némi pénzt. A bevétel most 373 millió dollár lett, ami egy kisebb növekedést jelent a tavalyi 365 millió dollár után. Viszont azt látni kell, hogy a rengeteg kiadás miatt a részleg masszívan veszteséges, most éppen 1,25 milliárd dollárt égetett el a Google a különleges projektek finanszírozásával.