A Half-Life 3 neve és a megjelenésével kapcsolatos információk mostanában csak viccekben szerepelnek. Miért nem készít HL folytatást a Valve? A Valve alapítója, Gabe Newell egy Washington Postnak adott interjúban válaszolt az ezzel kapcsolatos kérdésekre is.
"Amikor elindultunk, még egy olyan szóló játékokat készítő cég voltunk, amely nagyon sikeres lehetett volna, ha sorra adja ki egymás után a Half-Life részeket, de közösen úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk multiplayer játékokat készíteni, még akkor is, ha eddig nem voltak üzletileg sikeres multiplayer játékok."
Newellék aztán a Steammel próbálkoztak. A cégnél rengetegen gondolták úgy, hogy a Steam nagyon rossz ötlet, és inkább a Half-Life 2 fejlesztésével foglalkoztak (a Valve-nál dolgozók viszonylag szabadon dönthetik el, milyen projekthez csatlakoznak be). Ezek az emberek úgy gondolták, a Steames dolgozók csak az idejüket vesztegetik, de nem szóltak bele a munkájukba. Persze most már tudjuk, hogy a Steam mekkora siker.
Hogy miért nincs még Half-Life folytatás, arra Newell elmondta, hogyha náluk valaki X projekt menedzsere lesz, akkor nem fog örülni, ha a cég következő kiadandó játékai között nem szerepel az övé. Ezért nem akarják, hogy ezek az emberek beletemetkezzenek a projektjükbe, azt szeretnék, ha ráébrednének, hogy a többjátékos közösségi élmények tervezése többet ér, mint szimplán jónak lenni a Half-Life pályák tervezésében. A kulcs az, hogy nem akarják az embereket titulusokhoz és projektekhez kötni, hanem azt az irányt követik, ahová az ügyfelek és a közösség vezeti őket.
Ez persze ellentmond annak, hogy a közösség már nagyon is szeretne egy tisztességes Half-Life folytatást, amire olyan régóta vár, hogy a dolog nem véletlenül lett tréfálkozások tárgya. Newell elmondta, hogy a közösség vágyai és kívánságai nem találnak nála süket fülekre.
"Bizonyos értelemben egyértelműen van egy vevőinkből álló hadsereg, amely mindig segít abban, hogy becsületesek maradjunk. Alapvetően sok döntésünket bízzuk az ügyfeleinkre és ez sokkal jobban működik, mint bármilyen rendszer, amit mi tudnánk erre tervezni. A rajongók fanatikusok, szenvedélyesek és sokan vannak."
Nos, igazából ezzel sem lettünk közelebb a rejtély megoldásához, és mi már-már belenyugodtunk, hogy nem kapunk egyhamar Half-life 3-at, de mi a helyzet a többi Valve projekttel? A Left 4 Dead 3 fejlesztéséért felelős Clint Hocking, aki 18 hónapig dolgozott a Valve-nál épp most vett búcsút a cégtől, lehetséges, hogy azért, mert nem ez lesz a következő játék, amelynek a kiadását tervezik?
A Half-Life 3 megjelenésért tüntető kanadai rajongók 2011-ben a Valve épülete előtt Gabe Newellel