Megjelent a magyar fejlesztésű GFXBench 3.0-s kiadása

A tesztprogram egyelőre csak Androidra érhető el, de később minden jelentősebb platformra megérkezik, a különböző platformok alatt kapott eredmények pedig összehasonlíthatóak lesznek.

Megjelent a magyar fejlesztésű GFXBench 3.0-s kiadása

A GFXBench 3.0 egy ígéretes tesztalkalmazás, amit egy magyar cég, a Kishonti Informatics fejlesztőcsapata készített. A programmal a GPU teljesítménye mellett a renderelés minőségét és a fogyasztást is mérni lehet, méghozzá egyszerűen, kényelmesen, hála a remekül átlátható, letisztult, könnyen kezelhető felhasználói felületnek.

A több platformon is működő tesztalkalmazás első körben még csak Androidon vált elérhetővé, de a fejlesztők már dolgoznak a program Windows 8-as, Windows RT-s, Windows Phone 8-as, Linux-os, iOS-es, Mac OS X-es és Kindle Fire platformokra szánt változatain is. Mivel keresztplatform-alkalmazásról van szó, így az egyes platformok alatt kapott teszteredmények várhatóan összehasonlíthatóak lesznek egymással.

A GFXBench 3.0 natív támogatást biztosít az OpenGL ES 2.0-s és 3.0-s kiadásához, valamint az asztali OpenGL kiadásokhoz, és a DirectX11-hez.

A jelenlegi Androidos változat két fő tesztet tartalmaz: az egyik az OpenGL ES 2.0 alapú T-Rex, ami a GFXBench 2.7-es kiadásából már ismerős lehet, a másik pedig az OpenGL ES 3.0 alapú Manhattan.

A Manhattan egy éjszakai tesztjelenettel dolgozik, amely elég komplex terhelést ró a GPU-ra. A tesztjelenet a mélységélesség mellett számos egyéb effektet is bevet, a megvilágítás pedig hatvannál is több fényforrásból érkezik. A túlzás nélkül GPU intenzívnek nevezhető teszt többféle OpenGL 3.0 szolgáltatást, illetve képességet is kiaknáz futása során.

A T-Rex teszt egy OpenGL ES 2.0 alapú tesztjelenet, ami 1080p-s felbontásra lett optimalizálva. A T-Rex a GFXBench 2.5-ös motorjára támaszkodva mutatkozott be, majd továbbfejlesztett változata a GFXBench 2.7-ben is feltűnt – tulajdonképpen most ez utóbbi verzió teljesít szolgálatot a GFXBench 3.0-s kiadásában is. A teszt részletes textúrákkal, komplex geometriával és különböző effektekkel – például motion blurral – dolgozik, így alaposan megdolgoztatja a GPU-t.

A GPU intenzív tesztek mellett egyéb tesztek is találhatóak az alkalmazásban, amelyek más és más aspektusból vizsgálják az adott rendszer teljesítményét. Az Alpha Blending teszt a renderelési minőséget helyezi górcső alá, az ALU teszt pedig az adott GPU számítási teljesítményéről rántja le a leplet. A repertoárban jelen van még a Fill teszt is, ami a texelkitöltési sebességet vizsgálja, valamint a Driver Overhead teszt is a kínálat részét képezi, ami a driver által a processzorra rótt extra terhelés mértékét vizsgálja.

Az alkalmazás a fentiek mellett akkumulátortesztet is kínál, valamint a teljesítmény stabilitását is vizsgálja.

Aki Android alapú eszközén szeretné kipróbálni az alkalmazást, a Google Play Áruházból akár most azonnal le is töltheti azt. Az alkalmazás magáncélra ingyenesen használható.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward