A PC-s VR szemüveg piacon egyre szabadabban tudják a vásárlók a nekik szimpatikus platform mellett letenni a voksukat. Legyen szó mobilitásról, felbontásról, árról, mindegyik szemüvegnek van erőssége és bizony hátránya is.
A HP második VR szemüvege, a Reverb az otthoni felhasználók piacára szánt legjobb képmegjelenítő megoldással rendelkezi. A szemüveg képminősége már tényleg vetekszik a monitorokéval, a legnagyobb hátránya viszont a követéssel adódott, hiszen a Windows Mixed Reality rendszerek nem a kontrollerek pontosságáról híresek. A Microsoft sokáig úgy tett, mint aki inkább az AR felé megy el a Hololensszel, főleg Phil Spencer nyilatkozatai miatt, de nemrég belengették, hogy hamarosan új bejelentés várható tőlük, tehát nem kell aggódni a WMR platformért.
Januárban volt egy pletyka, miszerint a HP egy új szemüveggel rukkolhat elő, ami több kamerát fog támogatni és jobb követéssel fog rendelkezni. Sőt, a Samsungnak már védjegyei is volt erre vonatkozóan egy még be nem jelentett szemüvegről. Most pedig bebizonyosodott, hogy mindenben van igazság, mert a HP egy vadonatúj VR szemüvegen dolgozik, ami meglepő módon a Microsoft és a SteamVR logójával egyaránt fel lesz vértezve.
Aligha véletlen az időzítése a mostani bejelentésnek sem, hiszen a Half-Life: Alyx miatt a fél gamer társadalom bizony a virtuális valóság miatt felfokozott állapotban van és igencsak fogékony a technológiára.
A videóban a cuccot magát A KÖVETKEZŐ GENERÁCIÓNAK nevezi és a KOMPROMISSZUMOKTÓL MENTES szöveggel folytatja. A VR következő generációja sokak szerint akkor jöhet el, amikor a szemkövetésen túl már a fókusz távolság állítás is megoldottá válik (alapvetően a kijelző mindig ugyanolyan távolságra van az ember szemétől, mindig ugyanoda fókuszál, erre az Oculusnak van elektronikus megoldása, amit a következő VR szemüvegükben akár be is vethetnek már).
Azt nem tudni, hogy tényleg ezt jelenti-e a HP Reverb G2-nél és kapunk ilyen fejlesztéseket, a cikket viszont a kompromisszumokkal kezdtem. A HP Reverb kompromisszuma a remek kép mellé a rossz követés volt, ha ez a szemüveg ezt most kiküszöböli, ez lehet könnyedén a legjobb szemüveg a piacon. A videóból nem látszik, de nem elképzelhetetlen, hogy a jobb és a bal oldalán plusz kamerák találhatóak, esetleg az Indexhez hasonlóan rejtett szenzorokkal lenne tele.
Magyarul, ha sikerült az inside-out WMR követést SteamVR kompatibilissé tenni, azt jelenthetné, hogy innentől a szemüveg képes lenne például az Index kontroller vezérlőket is használni, nem csak a WMR-t, esetleg már azzal is érkezne vagy akár hibrid megoldás is lehet és a felhasználótól függene a használati módja.
A hivatalos SteamVR oldal szerint a szemüveget a Valve, a Microsoft és a HP együtt, kooperációs munkában fejlesztették ki, hogy még jobb, kényelmesebb és mindennel kompatibilis VR megoldást nyújtsanak. Meglátjuk mi lesz belőle, de akár gamechanger eszközzé is válhat a PC-s platformon, ha megérkezik.