2016-ban a Spotify létrehozta a Wrapped néven futó éves összefoglalót, amiben a felhasználók egyedi zenehallgatási szokásairól alkotott egy statisztikát lejátszási listával együtt. Valószínűleg nem is sejtette a vállalat annak idején, hogy mekkora trend lesz ebből. Azóta is egyre népszerűbbek ezek az összefoglalók, és már a YouTube is felpattant a sebesen robogó vonatra.
A Google égisze alatt a YouTube Music 2021-ben vezette be a Spotify mintájára a YouTube Music Recap összefoglalót. Az idei évben november 24-én rukkolt elő a YouTube Music az éves összefoglalóval. De ezzel még nem ért véget a sztori. Most ugyanis kiderült, hogy már lesz YouTube Recap is.
Ezentúl a YouTube is összefoglalja, hogy milyen tartalomfogyasztási szokásai voltak az embereknek az elmúlt egy évben.
Természetesen a YouTube-ot egészen máshogy használják az emberek, mint a zenestreaming szolgáltatásokat, így például akár csak a YouTube Music-ot. Éppen ezért a YouTube Recap nem pont úgy épül majd fel, mint a Music Recap, hanem csak néhány elemében fog egymásra hasonlítani a két összeállítás.
A YouTube Recap akár 12 személyreszabott kártyán fogja kiemelni az elmúlt egy évvel kapcsolatos legfontosabb, legérdekesebb információkat. Olyan dolgokat jelenít majd meg a platform, mint a legtöbb alkalommal felkeresett csatornák, a domináns érdeklődési körök. Látszik majd a YouTube Recapből, hogyan alakultak az emberek egyéni tartalomfogyasztási szokásai.
Mindenkit besorol majd egy „személyiségtípusba” a YouTube a videós preferenciái alapján. Olyan személytípusok lesznek, mint a „Készségfejlesztő”, az „Úttörő” vagy az „Álmodozó”. A YouTube azokat fogja a Készségfejlesztő személyiségnek titulálni, akik oktató videókat néztek sokat, azok lesznek az úttörők, akik szokatlan eredeti tartalmakat követtek, és az általánostól eltérő dolgok iránt érdeklődtek, és így tovább…
Akik sokszor hallgatnak zenét a YouTube-on, azoknak lesz erről is visszajelzés az új Recap keretében, de nem annyira mélyen fog ebbe belemenni, mint a YouTube Music saját Recap összefoglalója. Mint minden összefoglaló, ez is megosztható lesz majd a közösségi médiában. Részben azért csinálják ezeket a vállalatok, hogy így kapjanak némi ingyen „reklámot” a közösségi felületeken.
Elmondta a YouTube, hogy azért döntöttek az összefoglalók bevezetése mellett, mert ezt egyre több ember kérte a platformtól. Szerették volna a felhasználók, ha kapnak évente egy átfogó elemzést a szokásaikról, a YouTube pedig most megadja ezt nekik. Még azt is hozzátette a cég, hogy hosszadalmas munka előzte meg a végleges formáció elérését, több mint 50 különböző koncepcióból állt ez össze.
A YouTube Recap az Egyesült Államokból indult, de még ezen a héten világszerte mindenkinek elérhető lesz a tervek szerint. Könnyen megtalálható lesz az összefoglaló, ezt ugyanis a YouTube alkalmazás kezdőlapján fog felbukkanni, és egy érintéssel megnyitható majd. Az okostelefonokon, táblagépeken és a weben is elérhető majd a YouTube Recap.