A Claude számár egy ideje már lehetett diktálni üzeneteket, de most egészen másról van szó. Rendes beszélgetéseket lehet majd folytatni a chatbottal, ahogy az a lehetőség már egy ideje adott az OpenAI oldaláról a ChatGPT-ben és a Google részéről a Geminiben is. A Claude fejlesztői folyamatosan igyekeznek lépést tartani a konkurenciával.
Mike Krieger, az Anthropic termékigazgatója a közelmúltban egy interjú alkalmával már célzott arra, hogy dolgoznak a hang alapú beszélgetési mód bevezetésén a Claude keretében, és ez most valóban elindult. Kezdetét vette az új funkció kiterjesztése, fokozatosan kerül majd ez bevezetésre az alkalmazásban az okostelefonokon. A nagy platformok támogatása között nem tesz különbséget a cég, az iOS és az Android rendszerű mobilok egyaránt részesülhetnek ebből, ami mindenképpen egy örömteli hír.
Az Anthropic a napokban állt elő a Claude 4 nagy nyelvi modellel, illetve annak különböző variánsaival. Most pedig már azt is tudjuk, hogy egyáltalán nem véletlenül időzítette a cég erre a pillanatra a hang alapú módjának bevezetését. Ennek a hátterét alapértelmezetten a Claude Sonnet 4 modell biztosítja. Ez a Claude 4 generáció egyik kisebb méretű, éppen ezért gyorsabban reagáló és költséghatékonyabb tagja.
Angol nyelven lehet első körben beszélgetni a Claude-dal hang alapon, és később ez a társalgási forma elérhető lesz szélesebb közben is, más nyelveken. Alapvetően a Claude használható magyarul, de azt nem tudjuk, hogy a hangmódnál mikor jöhet el annak az ideje, hogy ez a lehetőség biztosított legyen. Reményeink szerint minél előbb sor kerülhet erre.
A vállalat elmondása alapján a hang alapú mesterséges intelligencia használat hasznos lesz olyankor, mikor a felhasználó keze foglalt, de a figyelmét nem köti le a tevékenysége. Beszélgetésbe lehet elegyedni a generatív MI-vel például kertészkedés közben vagy a házi munka során. Lehet olyan dolgokban kérdezni a chatbotot, amik segítik az embert az aktuális tevékenységében.
„A hang mód megváltoztatja majd azt, hogyan lép interakcióba az ember a Claude-dal… képes mutatni a chatbot a legfontosabb információkat a képernyőn, miközben elmondja a válaszait a felmerülő kérdésekre a saját hangján.” – emelte ki az Anthropic.
Nem lehet a végtelenségig „vallatni” a Claude-ot hang alapú módban, megvannak a maga korlátai ennek is. Az előfizetés mellett is bele lehet majd futni limitbe, de főleg azokat érinti ez az információ, akik ingyenesen veszik igénybe a szolgáltatást. A beszélgetések hosszának függvényéven 20-30 kérdést lehet majd a szolgáltatáshoz intézni, mielőtt elhallgatna és várni kellene.
Az előfizetők nemcsak, hogy szabadabban beszélgethetnek majd a Claude hang móddal, hanem több dologban kérhetik a segítségét. Ugyanis a prémium tagoknál a Google Workspace kapcsolódás révén lehet olyan infókat is kérni a chatbottól, amikre a válasz a kapcsolódó Google szolgáltatásokban rejlik. Például képes a generatív MI ellenőrizni a felhasználó Google Naptár bejegyzéseit, és a társalgásban tud arról tájékoztatást adni, ha esetleg egy felmerülő új program ütközik valamilyen más naptárbejegyzéssel.