Shop menü

MAGAS FORDULATSZÁMON PÖRÖG A VEZETÉK NÉLKÜLI FÜLESEK PIACA

Az Apple toronymagasan vezeti ezt a területet, de olvad az előnye a riválisok előtt, és erre tavaly már reagált is.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Magas fordulatszámon pörög a vezeték nélküli fülesek piaca

Viszonylag kevés olyan terület van a mobilok és viselhető kiegészítőik körül, ahol még dinamikus növekedést lehet látni az eladásokban, de a TWS-ek, vagyis a valódi vezeték nélküli fülhallgatók ide sorolhatók. Ezekből egyre többet adnak el globálisan, 2025 első negyedévében rég nem látott mértékben nőttek az értékesítési adatok.

A Canalys és az Omdia közös elemzése alapján azelőző évben mért adatokhoz képest 18%-os növekedés történt.

Az elemzők elmondása alapján 2021 óta nem volt arra példa, hogy ilyen nagy lett volna a növekedés, és soha korábban nem fogyott még annyi vezeték nélküli füles az első negyedév során, mint az idei évben. Az elmúlt két évben minden negyedévben növekedés történt éves összevetésben, de a növekedés mértéke most csúcsosodott ki. 78 millió TWS kategóriába sorolható eszközt adtak el nemzetközi szinten január elejéről március végéig.

Galéria megnyitása

Az Apple stabilan az első helyen áll ezen a területen (is), 23,3 százalékra tehető a piaci részesedése, viszont vannak előjelei annak, hogy a cégnek nem árt már arról gondoskodnia, hogy hatékonyabban tudja megtartani a vásárlókat, mivel egy évvel ezelőtt még az eladások 24,4%át tudhatta magénak. 18,2 millió AirPods fülhallgató fogyott az első negyedévben, ami 12%-kal több, mint az egy évvel korábban elért eredménye.

Tavaly az Apple úgy döntött, hogy az új olcsóbb AirPods modellből már zajszűrési lehetőséget nyújtó verziót is kínálni kezd. Próbál többet nyújtani a vásárlóknak, de azért arra továbbra is ügyel, hogy véletlenül se essen túlzásba. Az AirPods 4-ből az ANC-s verziónak azért van némi felára. Noha olvadozik az Apple előnye, attól azért még egyáltalán nem kell tartania, hogy a dominanciájára bárki fenyegetést jelentene.

A Xiaomi a második ezen a területen, és a kínai cégnek ezúttal 9 millió valódi vezeték nélküli fülest sikerült leszállítania. Egészen durva növekedést tudott elérni a vállalat, amit részben új modellek bevezetésével, részben pedig terjeszkedéssel ért el. A Canalys és az Omdia összegzése alapján egy év alatt 63 százalékkal tudta gyarapítani az eladásait a vállalat, egy éve még csak 5,5 milliós darabszám szerepelt a neve mellett, és egy hajszállal előzte meg a Samsungot, aki most is a harmadik helyen futott be.

A dobogó harmadik fokát 5,6 millió TWS eszköz eladását követően foglalhatta el a Samsung. A cég neve mellett tavaly ilyenkor 5,2 milliós darabszám szerepelt. Nem igazán jött ki a lépés a dél-koreaiaknak, pedig abból nincs gond, hogy ne lenne kellően széles a kínálat. Sokféle vezeték nélküli fülhallgatót kínál a Samsung, és azt is hozzá kell tenni, hogy ebben minden Samsung által birtokolt márka forgalma is benne van a Harman leányvállalat révén. Ugyebár a Samsungé a JBL is egyebek mellett.

Galéria megnyitása

A negyedik a Huawei lett, és nagy léptekben közeledik a Samsunghoz, mivel éves szinten 40%-os növekedést mértek az elemzők a kínaiaknál. Már 4,7 millió fülest tudott leszállítani a Huawei, miközben egy évvel ezelőtt még „csak” 3,4 milliós darabszámot tudott felmutatni. Az ötödik helyen meg a BoAT neve szerepel, ami egy indiai vállalat, és rendkívül olcsó termékekkel árasztja el jellemzően a fejlődő országokat Ázsia- és Afrika-szerte.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére